Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 19.05.2023 - 18:19
Mașini electrice, cu zero emisii - Foto: Profimedia Images
Pușculiță (imagine cu rol ilustrativ) - Foto: Profimedia Images

Mașini electrice cu autonomie oficială decentă, peste 300 de kilometri, și la prețuri accesibile nu prea există deocamdată, chiar dacă, în ultima vreme, acestea au început să se mai ieftinească și automobilele pe benzină și motorină s-au scumpit mult.

SHARE

Cauți o mașină electrică cu autonomie oficială decentă, peste 300 de kilometri? Newsweek a identificat câteva modele interesante pe site-urile dealerilor auto și a ajuns la concluzia că bugetul minim este de circa 35.000 de euro.

Atenție, vorbim despre prețuri de listă, care nu includ bonusurile oferite de stat prin programele Rabla și Rabla Plus, ce pot ajunge până la 11.500 de euro, dacă veți casa două vechituri, și nici ofertele speciale sau promoțiile dealerilor! 

Pentru a contura „tabloul”, cea mai ieftină mașină electrică de pe piața din România este Dacia Spring. Pornește de la 20.800 de euro, dar este o mașinuță pură de oraș, cu patru locuri și o autonomie oficială (WLTP) de până la 230 de kilometri. 

Apoi, la 23.960 euro, avem smart EQ fortwo, cu două locuri și o autonomie de până la 132 de kilometri. 

Citește și: VIDEO Titlul Best Electric Car in Romania 2023 merge la Nissan Ariya. ID. Buzz, premiul cititorilor

Mașină electrică cu autonomie oficială decentă, peste 300 km

Prima mașină electrică cu autonomie oficială decentă, peste 300 de kilometri, care ne-a sărit în ochi este Renault Zoe, la 35.400 de euro. Versiunea de bază are baterie de 41 kWh, motor de 110 cai putere și o autonomie de până la 313 kilometri (WLTP). 

A doua mașină electrică cu autonomie oficială decentă, peste 300 de kilometri, din punctul de vedere al prețului este Peugeot e-208, la 35.500 euro. Versiunea de bază are o baterie cu o capacitate utilă de 46 kWh, motor de 136 de cai putere și oferă o autonomie WLTP de până la 362 km. 

Cel mai ieftin Peugeot 208, cu motor pe benzină de 1.2 litri și 75 de cai, pleacă de la 18.400 euro. Iar un Peugeot 208 pe benzină de 130 de cai costă 27.000 euro. 

Citește și: Mașinile electrice, de unică folosință. Bateria, 50% din preț: 7.000 € la Spring, 20.000€ la Tesla

La 35.540 euro, urmează Opel Corsa-e, „fratele” de alianță a lui Peugeot e-208. Are tot o baterie cu o capacitate utilă de 46 kWh, motor de 136 de cai putere și oferă o autonomie WLTP de până la 362 km. 

Cel mai ieftin Corsa pe benzină pleacă de la 17.110 euro (75 CP), iar prețul versiunii de 130 CP pornește de la 23.140 euro. 

Renault Megane E-Tech este, la ora actuală, cea mai accesibilă mașină electrică compactă cu autonomie oficială decentă, peste 300 de kilometri. La 36.600 euro, Renault Megane E-Tech EV40 oferă 130 de cai putere, baterie de 40 kWh utili și o autonomie de până la 302 kilometri (WLTP). 

Cel mai ieftin Megane, pe motorină (dCi 115), are un preț de bază de 23.300 euro. 

Apoi, la 38.285 euro, în configuratorul Opel apare modelul Mokka-e. Are 136 de cai, baterie de 46 kWh utili și autonomie de 342 kilometri (WLTP). 

Cel mai accesibil Opel Mokka, pe benzină (100 CP), are un preț de pornire de 22.130 euro.

La 38.900 euro, puteți opta pentru un Jeep Avenger. Are un motor de 156 de cai și baterie cu o capacitate utilă de 50,8 kWh, iar autonomia WLTP este de 400 de kilometri. Deocamdată, în România nu sunt disponibile prețuri pentru versiunile cu motoare termice ale lui Avenger. 

Urmează Hyundai Kona Electric. Versiunea de bază, cu motor de 136 de cai putere, baterie de 39,2 kWh și autonomie WLTP de până la 305 kilometri, are un preț de listă de 40.627 euro. Oferă 5 locuri și un portbagaj de 332 litri.

Ca idee, cu primele Rabla și Rabla Plus, Hyundai Kona Electric pleacă de la circa 29.000 euro. Un Hyundai Kona pe benzină, cu motor de 1.0 litri și 120 cai putere, are un preț de pornire de 22.860 €. 

Apoi, peste pragul psihologic de 40.000 de euro, oferta de mașini electrice devine din ce în ce mai bogată, iar autonomia WLTP crește și ea. 

Autonomia oficială comunicată de constructori, obținută în ciclul mixt WLTP, este orientativă. În funcție de condițiile meteo (temperaturi exterioare sub 0 grade Celsius, de exemplu) și în contextul rulării la viteze de autostradă, de exemplu, autonomia mașinilor electrice poate să scadă și cu până la 30-40%. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te