Veste proastă, pentru români! Programul Rabla 2025 ar putea fi schimbat radical. Ministerul Mediului ia în calcul ca mașinile diesel noi să nu mai beneficieze de finanțare, deși, în multe cazuri, modelele de ultimă generație au emisii mai mici decât cele pe benzină.
Tăierea cu 50% a ecobonusului Rabla a dinamitat piața de mașini electrice din România. În noiembrie, vânzările de autoturisme alimentate exclusiv la priză au înregistrat un recul-record, -59%. Iar la 11 luni, scăderea cumulată este de -40,3%. La 10 luni, media UE a fost de -4,9%.
Fiecare constructor auto configurează mașinile și prețurile acestora în funcție de piață. Dar, o diferență de preț de 50% e ceva „inedit”. Dacia Spring e promovată la 10.240 € în Luxemburg, 10.590 € în Belgia și 16.900 € în România, deși românii nu sunt mai „bogați”.
Comitetul de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat, miercuri, noi dosare de finanţare în valoare de 22,427 milioane de lei în cadrul programului "Rabla Plus".
Germania reintroduce subvenţia la maşinile electrice. România a tăiat prima la Rabla Plus. Guvernul federal al Germaniei a aprobat noul proiect prin care se relansează sistemul de subvenționare a achiziției de mașini electrice.