ANALIZĂ Piața auto din România, la 4 luni. Între dezastrul termic și șampania electrificată

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.05.2020 - 19:26

Înmatriculările de mașini noi în România au scăzut cu 50% în aprilie, din cauza pandemiei de COVID-19, și cu 27% în primele 4 luni din 2020. Dezastrul este însă, deocamdată, doar termic, vânzătorii de mașini electrice și hibride plug-in putând să desfacă liniștiți șampania.

SHARE

În aprilie, în prima lună plină de lockdown, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 50,28% în România, până la 4.321 de unități, o cifră mai mică decât cea din aceeași lună a celui mai slab an al pieței auto autohtone (2013) ce a urmat crizei economică financiare izbucnite în 2008. Iar în primele patru luni din 2020, numărul autoturismelor noi înmatriculate a ajuns la 32.300 de unități, în scădere cu 27.46% față de perioada similară din 2019.

Interesant, însă, doar mașinile convenționale, cu motoare termice, au fost lovite de coronavirus, conform datelor APIA și DRPCIV. Vânzările de automobile electrice (BEV) și hibride plug-in (PHEV) pur și simplu au explodat. Sigur, în valoare nominală, cifrele sunt mici. Dar procentele întrec imaginația.

Concret, vânzările de mașini hibride plug-in au crescut cu 70% în primele 4 luni din 2020, față de aceeași perioadă din 2019, până la 172 unități. Cu o gamă electrificată aproape completă, marca premium BMW a bătut toate recordurile: +340% (44 unități în 2020, față de 10 în 2019). Pe locul 2 în topul creșterilor procentuale se situează Mercedes-Benz, cu +250% (7 unități, față de 2). Iar pe 3 se află Volvo (+7%, 33 unități față de 31). Apoi, hibride plug-in au vândut și Porsche (31 unități), Mitsubishi (15 unități), Hyundai (13 unități), Kia (8 unități), Land Rover (7 unități), Mini (4 unități) sau Toyota (4 unități).


Dacă vânzările de PHEV au urcat cu 70%, foarte bine au mers și electricele. Vânzările de mașini BEV au ajuns deja la 315 unități după patru luni, acumulând o creștere de 27,5%, față de perioada similară din 2019. În acest caz, Renault s-a detașat clar de urmăritori, cu 132 de unități vândute, față de 47 anul trecut (+181%). Pe locul 2 s-a clasat BMW, cu 54 de unități (+29%). Top 5 mașini electrice este completat de Volkswagen (32 unități), Nissan (31 unități) și Smart (20 unități).


Dintre modelele electrificate, doar hibridele fără încărcare la priză (HEV) au scăzut, dar ușor, departe de media pieței. Astfel, în total, au fost înmatriculate 1.335 de HEV-uri în 2020, față de 1.394 în 2019 (-4,2%). Lider pe această piață a rămas Toyota (1.081 unități, -12%). Pe locul 2 se află Lexus, brand-ul premium al Toyota, cu 70 de unități (-28%), și pe trei, Honda (+148%, 52 unități). Cea mai mare creștere procentuală în segmentul HEV a fost înregistrată de Suzuki, +328% (30 unități). Dar, atenție, în acest segment nu se face diferența între hibrid clasic și mild-hibrid.

Citește și...

ANALIZĂ Piața auto din România a căzut sub nivelul din 2013, cel mai slab an după criza din 2008

Josef Reiter, BMW: Nu orice mașină se poate vinde online. Ne adaptăm, România e matură digital

ANALIZĂ COVID-19, „aditivul” care a calat motoarele industriei auto la nivel mondial

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -