Piața de mașini noi din România este sufocată de întârzierea lansării Rabla 2025. În primele 3 luni ale anului, a crescut timid, cu 2,4%. Dar, în martie a scăzut cu 12,9% față de februarie. Iar pe piața de electrice e dezastru. Piața de mașini SH a crescut, însă, cu 14,2%.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Chinezii dau lovitura! Un producător a lansat o mașină, aproape cât o Skoda Octavia ca lungime, care face 2.400 km cu un plin și costă echivalentul a 17.000 € în China. Și la preț dublu, dacă ajunge în Europa, va fi un coșmar pentru constructorii auto europeni.
Electrificarea dă peste cap ordinea mondială cimentată din lumea automobilelor termice.
Specialiștii RAR au rămas mască! Un român s-a prezentat cu un bolid „curentat” de circa 700.000 €, al cărui sistem de propulsie plug-in hybrid dezvoltă 1.015 cai putere și împinge mașina până la o viteză maximă de 350 km/h.