Electrificarea dă peste cap ordinea mondială cimentată din lumea automobilelor termice.
Specialiștii RAR au rămas mască! Un român s-a prezentat cu un bolid „curentat” de circa 700.000 €, al cărui sistem de propulsie plug-in hybrid dezvoltă 1.015 cai putere și împinge mașina până la o viteză maximă de 350 km/h.
Vânzările de mașini merg cu frâna trasă în UE. După două luni de scăderi abrupte, de -18,3% și -6,1%, octombrie a fost ușor pozitivă (+1,1%). Cifrele din primele 10 luni arată o creștere de doar 0,7%, față de aceeași perioadă din 2023. Mașinile electrice au scăzut cu -4,9%.
Piața de mașini electrice din România continuă să se prăbușească: – 49,7%, în octombrie, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024. Per ansamblu, însă, înmatriculările de mașini noi au crescut timid, cu 1,6%, față de octombrie 2023.
O mașină chinezească plug-in hybrid a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent, consumând 2,49 litri de benzină la 100 km. A bătut Toyota Prius și a stabilit un nou record Guinness pentru eficiență.