De parcă n-ar fi criză bugetară în România, instituțiile publice și primăriile își cumpără aproximativ 3.000 de mașini electrice și hybrid prin programul Rabla. Bugetul de 150.000.000 de lei (cca. 30.000.000 €) alocat de AFM s-a epuizat aproape instant.
Piața de mașini noi din România este sufocată de întârzierea lansării Rabla 2025. În primele 3 luni ale anului, a crescut timid, cu 2,4%. Dar, în martie a scăzut cu 12,9% față de februarie. Iar pe piața de electrice e dezastru. Piața de mașini SH a crescut, însă, cu 14,2%.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Chinezii dau lovitura! Un producător a lansat o mașină, aproape cât o Skoda Octavia ca lungime, care face 2.400 km cu un plin și costă echivalentul a 17.000 € în China. Și la preț dublu, dacă ajunge în Europa, va fi un coșmar pentru constructorii auto europeni.
Electrificarea dă peste cap ordinea mondială cimentată din lumea automobilelor termice.