SUV-ul chinezesc plug-in hybrid (PHEV) Hongqi HS6 a setat un nou record de autonomie în Guinness Book, reușind să parcurgă 2327,343 km cu un plin de benzină și de baterie.
SUV-ul chinezesc plug-in hybrid (PHEV) Hongqi HS6 a setat un nou record de autonomie în Guinness Book, reușind să parcurgă 2327,343 km cu un plin de benzină și de baterie.
În contextul crizei din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, și a adoptării mai greoaie decât s-a previzionat a mașinilor electrice, Volvo renunță la strategia 100% electrică până în 2030 și se apucă de facă modele plug-in hybrid.
Constructorii auto din China atacă Europa din toate pozițiile. Chery, de exemplu, a pus pentru prima dată piciorul pe „Bătrânul continent” în Polonia, apoi în Grecia și acum în România. Pe piața autohtonă a venit, pentru început, cu SUV-urile Tiggo 7 și Tiggo 8.
Socoteala de acasă a electrificării se pare că nu se potrivește cu cea din târg. După mașinile cu sistem plug-in hybrid cu motor turbo pe bezină de 2.0, în 4 pistoane, nu prea s-au vândut, șeful Mercedes-AMG a ajuns la concluzia că „încă există clienți care vor doar V8”.
Chinezii dau lovitura! Un producător a lansat o mașină, aproape cât o Skoda Octavia ca lungime, care face 2.400 km cu un plin și costă echivalentul a 17.000 € în China. Și la preț dublu, dacă ajunge în Europa, va fi un coșmar pentru constructorii auto europeni.
Electrificarea dă peste cap ordinea mondială cimentată din lumea automobilelor termice.
O mașină chinezească plug-in hybrid a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent, consumând 2,49 litri de benzină la 100 km. A bătut Toyota Prius și a stabilit un nou record Guinness pentru eficiență.
Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 5,8% la nivelul Uniunii Europene în ultimele 9 luni. Iar piața de mașini electrice din România ocupă pe locul 1 în „Top-ul prăbușirilor”, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024.