Donald Trump a promis să revigoreze industria manufacturieră din SUA, introducând tarife pentru a atinge acest obiectiv. Newsweek discută cu experți despre probabilitatea ca acest sector să revină la o epocă de aur.
Șeful Fiat, Citroen, Opel, Chrysler, Peugeot, Alfa Romeo, etc, pe scurt Grupul Stellantis, afirmă că „industria auto e în pericol în Europa” pe fondul creșterii tensiunilor politico-economice cu SUA și a politicii de mediu UE și cere măsuri rapide pentru evitarea unei tragedii.
Pe fondul crizei din industria auto și a nevoii Europei de a se înarma din cauza amenințării Rusiei și noii politici a președintelui SUA Donald Trump, Volkswagen și Porsche pregătesc trecerea la industria de război. Iar discuții s-au purtat și la Fiat, Peugeot, Citroen.
Taxele vamale suplimentare, de 25%, pentru mașini impuse de au determinat Grupul Stellantis (Jeep, Chrysler, Dodge) să concedieze temporar imediat 900 angajați în SUA și să oprească producția în Mexic și Canada.
VW, Stellantis, Renault și alți 12 constructori auto au primit o amendă uriașă, de 458.000.000 €, de la Comisia Europeană pentru formarea unui cartel. Mai mult, înțelegerile de tip mafiot s-au făcut sub coordonarea ACEA. Deși implicat, însă, Mercedes a scăpat „miraculos”.