Grupul Stellantis demarează un recall masiv, pentru peste 300.000 de modele Jeep hybrid. Bateria de înaltă tensiune riscă să ia foc, iar până la prezentarea în service șoferii sunt sfătuiți să nu parcheze mașinile în interior sau lângă clădiri.
Grupul Stellantis demarează un recall masiv, pentru peste 300.000 de modele Jeep hybrid. Bateria de înaltă tensiune riscă să ia foc, iar până la prezentarea în service șoferii sunt sfătuiți să nu parcheze mașinile în interior sau lângă clădiri.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, naște monștrii. Gigantul Stellantis ia în calcul să vândă în Europa o mașină electrică chinezească cu siglă Opel, ceea ce ar constitui o premieră înfricoșătoare pentru industria auto europeană.
Donald Trump a promis să revigoreze industria manufacturieră din SUA, introducând tarife pentru a atinge acest obiectiv. Newsweek discută cu experți despre probabilitatea ca acest sector să revină la o epocă de aur.
Șeful Fiat, Citroen, Opel, Chrysler, Peugeot, Alfa Romeo, etc, pe scurt Grupul Stellantis, afirmă că „industria auto e în pericol în Europa” pe fondul creșterii tensiunilor politico-economice cu SUA și a politicii de mediu UE și cere măsuri rapide pentru evitarea unei tragedii.
Elon Musk a ajuns „președintele” SUA. Taxele lui Trump omoară concurența Tesla pe piața auto americană. Prețurile mașinilor electrice Tesla sunt, „accidental”, singurele care vor crește foarte puțin, fiind făcute în SUA cu puține piese de import.
Noi concedieri mascate în plecări voluntare se negociază la una dintre cele mai cunoscute mărci auto la nivel global, între patronat și sindicate. Anul trecut au fost dați afară 1.100 de angajați.
Șomaj tehnic în premieră, în 125 ani, la una dintre cele mai vechi fabrici auto din Germania și din întreaga Europă. 1.600 oameni sunt vizați de măsura adoptată din cauza vânzărilor slabe, mai ales ale modelelor electrice.
Criza din industria auto, generată de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime și a energiei, se adâncește. Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, al 2-lea cel mai mare producător auto din Europa, a demisionat „peste noapte”. Acțiunile grupului s-au prăbușit cu 3-6%.