Pe fondul crizei din industria auto și a nevoii Europei de a se înarma din cauza amenințării Rusiei și noii politici a președintelui SUA Donald Trump, Volkswagen și Porsche pregătesc trecerea la industria de război. Iar discuții s-au purtat și la Fiat, Peugeot, Citroen.
Taxele vamale suplimentare, de 25%, pentru mașini impuse de au determinat Grupul Stellantis (Jeep, Chrysler, Dodge) să concedieze temporar imediat 900 angajați în SUA și să oprească producția în Mexic și Canada.
VW, Stellantis, Renault și alți 12 constructori auto au primit o amendă uriașă, de 458.000.000 €, de la Comisia Europeană pentru formarea unui cartel. Mai mult, înțelegerile de tip mafiot s-au făcut sub coordonarea ACEA. Deși implicat, însă, Mercedes a scăpat „miraculos”.
Elon Musk a ajuns „președintele” SUA. Taxele lui Trump omoară concurența Tesla pe piața auto americană. Prețurile mașinilor electrice Tesla sunt, „accidental”, singurele care vor crește foarte puțin, fiind făcute în SUA cu puține piese de import.
Noi concedieri mascate în plecări voluntare se negociază la una dintre cele mai cunoscute mărci auto la nivel global, între patronat și sindicate. Anul trecut au fost dați afară 1.100 de angajați.