VIDEO Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 18.07.2025 - 12:40
Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar” - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar” - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar” - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar” - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

România a scos din PNRR 250 de kilometri de autostradă pentru că lucrările nu pot fi terminate în termenii planului. Doar pentru Autostrada Transilvania, statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”, estimează specialiștii.

SHARE

Pentru ca Autostrada Transilvania să nu ajungă muzeu după scoaterea din PNRR a tronsonului Nădășelu-Poarta Sălajului, România riscă să achite lucrările rămase de executat exclusiv din bugetul propriu, respectiv vreo 20% din lucrări pe Nădășelu-Poarta Sălajului și aproape 100% din viaductele executate de Ozaltin.

„Un miliard de lei fără TVA doar valoarea contractului cu Ozaltin la care mai punem vreo 300 milioane lei necesare pentru ce mai trebuie să facă UMB. Un fleac.”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură.

Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”

„La două zile de la anunțul ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, despre scoaterea din PNRR a 250 din totalul de 430 kilometri de autostradă, inclusiv a celor 42 km ai Autostrăzii A3 Nădășelu-Poarta Sălajului, am fost curioși să vedem ce se (mai) mișcă pe aceste șantiere... începute în urmă cu 4 ani și jumătate!

Cei de la UMB momentan sunt foarte bine mobilizați doar pe sectorul de 12 km dintre Zimbor și Poarta Sălajului și pare-se că vor să scape de el spre sfârșit de 2025 ca să-și mute forțele pe A7.

Citește și: România pierde 4.000.000.000 lei din PNRR pe Autostrada Unirii. Contractele, semnate târziu

Așteptăm să-i vedem și la nodul Românași, deocamdată neatins, fără de care tronsonul e muzeu, adică nu poate fi deschis traficului.

Gata cu veștile bune. Din păcate, mobilizarea anemică a UMB de pe segmentul Zimbor-Topa Mică și nepăsarea oficialilor CNAIR față de conexiunea provizorie necesară la nord de Topa Mică ne garantează că nu vom circula în 2025 și pe acești aproximativ 15 kilometri. Deși tehnic este încă posibil.

Iar între Topa Mică și Nădășelu cei de la UMB sunt ca și inexistenți. E drept, secțiunea ar fi muzeu fără viaductele Ozaltin. Turcii se mișcă bine în cele două puncte de pe traseul modificat dar pot să le finalizeze doar cu foarte mari eforturi în termenul contractual de execuție de 18 luni.

Citește și: Școli, spitale, autostrăzi - 7.800.000.000 € din PNRR, sub semnul întrebării. „Urmarea populismului”

Adio bani foarte ieftini din PNRR, cam ca la "rate fără dobândă" când îți iei televizor. În schimb, statul nostru incompetent riscă să achite ce-a mai rămas exclusiv din bugetul propriu: vreo 20% din lucrări pe Nădășelu-Poarta Sălajului și aproape 100% din viaductele executate de Ozaltin.

Un miliard de lei fără TVA doar valoarea contractului cu Ozaltin la care mai punem vreo 300 milioane lei necesare pentru ce mai trebuie să facă UMB. Un fleac.



Rămâne de văzut dacă responsabilii din CNAIR și MT se vor urni rapid ca să transfere aceste proiecte pe Programul Transport unde oricum nu mai e loc. Sau dacă statul (adică noi) își va asuma dauna și va scoate banul din buzunar care este purtător de dobândă de vreo 6-7-8% în funcție de cum se va mai putea împrumuta România în 2025 și 2026”, relatează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te