Constructorul nipon a pariat pe hibride încă din 1998, cu Toyota Prius, iar în ultimii ani s-a concentrat pe electrificarea întregii game, renunțând total la diesel, în clasele mică și medie, din 2018. Singura pistă explorată în direcția 100% electrică a fost cea a pilei de combustibil și apariția modelului Mirai, care scoate pe țeava de eșapament apă și CO2.
Dar, cum cu tehnologia hibridă Toyota nu poate beneficia de avantaje fiscale pe piața chineză, de exemplu, iar în Europa se vorbește despre impunerea unei cote de automobile electrice fiecărui producător, în cadrul luptei împotriva poluării, gigantul japonez a decis să intre în ”cursa prelungitoarelor” alături de majoritatea constructorilor. Un prim model, C-HR EV, l-a prezentat în aprilie pentru piața din China. Iar adevărata ofensivă 100% electrică o va începe în 2020.
Începând de anul viitor, Toyota a anunțat că va lansa șase modele electrice destinate pieței mondiale, o compactă, o familială, un crossover, un SUV și un monovolum, precum și un SUV mare. Toate aceste modele electrice vor avea la bază o nouă platformă tehnică botezată e-TNGA. Iar o parte dintre ele vor fi produse în parteneriat cu alte mărci (de exemplu, o berlină compactă cu Suzuki și Daihatsu și un SUV de clasă medie cu Subaru).
Planul japonezilor este ca, până în 2025, jumătate din vânzările Toyota la nivel mondial să fie reprezentate de vehicule electrice.