Statistică TÜV: Top 10 cele mai fiabile și cele mai proaste mașini second hand de 9-10 ani vechime

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 21.02.2022 - 15:50
„ITP” la TUV / Foto: idowa.de
„ITP” la TUV / Foto: idowa.de

TÜV, entitatea din Germania care se ocupă de inspecția tehnică (ITP) a autovehiculelor, echivalentul RAR-ului de la noi, efectuează anual circa 9,6 milioane de ITP-uri.

SHARE

Cumpărarea unei mașini SH este, într-adevăr, o loterie. Dar etichetarea din start a mașinilor SH drept „rable” sau „cazane” este total greșită. Întreținut corect, un automobil rulat poate respecta standardele de siguranță și poluare cerute și poate satisface deplin nevoile de mobilitate ale celor care nu își permit o mașină nouă.

„Cheia” este ITP-ul drastic, trecut pe bune, nu cum, din păcate, se întâmplă în multe cazuri pe la noi. La TÜV, nu prea merge cu „cadoul” strecurat în talon.

Prin urmare, cum o piață de mașini noi sănătoasă este susținută de o piață second puternică în orice colț de pe glob, raportul de echilibru acceptat fiind de trei mașini SH la una nouă, vă vom prezenta, pe rând, „Top 10 cele mai fiabile și cele mai proaste mașini second hand” realizat de TÜV în funcție de anul de fabricație al mașinilor.

Citește și: J.D. Power: Top-ul celor mai fiabile mașini 2022. Ține cont de rata de defect de-a lungul a trei ani

Top 10 cele mai fiabile și cele mai proaste mașini second hand de 9-10 ani vechime

Suntem în 2022, deci, când spunem mașini second hand de 9-10 ani vechime, ne referim la modelele produse în 2012-2013.

„Top 10 cele mai fiabile mașini second hand de 9-10 ani vechime”, realizat de TÜV, este condus de Audi TT, cu o rată de defect de 7,7%, la o medie de 96.000 de kilometri parcurși. Locul 2 este ocupat de Mercedes-Benz B-Klasse, cu o rată de defect de 8,1%, la o medie de 92.000 de kilometri parcurși. Iar ultima treaptă a podiumului este ocupată de Mercedes-Benz SLK, cu o rată de defect de 8,6, la o medie de 72.000 de kilometri parcurși.

Pe locul 4 se află Mazda CX-5, cu o rată de defect de 10,7%, la o medie de 111.000 de kilometri parcurși, iar locul 5 este ocupat de Mercedes-Benz GLE, cu o rată de defect de 11,2%, la o medie de 142.000 de kilometri parcurși.

Citește și: ANALIZĂ Piața auto 2021 - Cele mai vândute mașini în Europa și în România, pe segmente, în perioada pandemiei COVID

Apoi, urmează Audi Q5 (rată de defect de 11,3%, la o medie de 136.000 km parcurși), Mazda 3 (rată de defect de 11,4%, la o medie de 97.000 km parcurși), Mitsubishi ASX (rată de defect de 11,6%, la o medie de 109.000 km parcurși), Audi Q3 (rată de defect de 11,9%, la o medie de 109.000 km parcurși) și Opel Mokka, cu o rată de defect de 11,9%, la o medie de 92.000 de kilometri parcurși.

„Top 10 cele mai proaste mașini second hand de 9-10 ani vechime”, realizat de TÜV, este condus de Renault Kangoo, cu o rată de defect de 31,8%, la o medie de 113.000 de kilometri parcurși. Iar locurile 2 și 3 sunt ocupate de Fiat Panda (rată de defect de 29,6%, la o medie de 85.000 km parcurși) și de Dacia Logan, cu o rată de defect de 29,4%, la o medie de 116.000 de kilometri parcurși.

Pe locul 4 se află Renault Twingo (rată de defect de 27,4%, la o medie de 85.000 km parcurși). Urmează Renault Clio și Fiat Punto, cu o rată de defect egală, 27,3%, la o medie de 93.000 și, respectiv, 96.000 de kilometri parcurși.

Dacia Sandero ocupă locul 7 în „Top 10 cele mai proaste mașini second hand de 9-10 ani vechime”, cu o rată de defect de 26,4%, la o medie de 91.000 de kilometri parcurși, iar Dacia Duster se află pe locul 9, cu o rată de defect de 24,9%, la o medie de 110.000 de kilometri parcurși.

Locurile 8 și 10 revin Ford Galaxy (rată de defect de 25,6%, la o medie de 157.000 de kilometri parcurși) și Renault Megane (rată de defect de 24%, la o medie de 119.000 km parcurși).

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te