Veste proastă, pentru samsarii de mașini! UE vrea bază de date „ITP” comună cu kilometrajul fiecărui autovehicul aflat în circulație, în încercarea de a lupta mai eficient împotriva „măsluirii” odometrelor.
Conform datelor RAR, 40% din mașinile controlate în trafic în 2024 aveau defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase. Dar, se pare că nu e o noutate. Șoferii români mergeau cu „junghiuri”, cu vehicule neîntreținute corespunzător, și acum 50 ani.
40% dintre șoferii români sunt inconștienți. Circulă cu mașini cu defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase, potrivit datelor Registrului Auto Român (RAR).
Ai mașină pe GPL? Verifică butelia! Dacă nu știai, la 10 ani „expiră”. Dacă nu o schimbi cu una nouă, la un control al poliției sau al echipelor mobile RAR, riști talonul și amendă. În unele cazuri, se poate decide chiar și imobilizarea vehiculului, prin reținerea numerelor.
O mașină banală, precum o Dacia Logan/Sandero cu motor de 1.0-1.5 litri și 70-90 cai putere, a ajuns un lux pentru un tânăr în București. Fără s-o miște de pe loc și fără a lua în calcul prețul de achiziție, trebuie să scoată din buzunar circa 4.750 lei. Aproape un salariu mediu!