Orice autovehicul aflat în circulație în România trebuie să aibă Inspecția Tehnică Periodică valabilă. Iar legea este clară și pentru cazul în care nu mai ai ITP și îți lași mașina parcată pe stradă, pe domeniul public.
Orice autovehicul aflat în circulație în România trebuie să aibă Inspecția Tehnică Periodică valabilă. Iar legea este clară și pentru cazul în care nu mai ai ITP și îți lași mașina parcată pe stradă, pe domeniul public.
Șoferii care pleacă cu mașina în altă țară a Uniunii Europene și descoperă acolo că le expiră Inspecția Tehnică Periodică (ITP) riscă să fie nevoiți să o facă din nou la întoarcerea în România.
Ai mașină pe GPL? Verifică butelia! Dacă nu știai, la 10 ani „expiră”. Dacă nu o schimbi cu una nouă, la un control al poliției sau al echipelor mobile RAR, riști talonul și amendă. În unele cazuri, se poate decide chiar și imobilizarea vehiculului, prin reținerea numerelor.
O mașină banală, precum o Dacia Logan/Sandero cu motor de 1.0-1.5 litri și 70-90 cai putere, a ajuns un lux pentru un tânăr în București. Fără s-o miște de pe loc și fără a lua în calcul prețul de achiziție, trebuie să scoată din buzunar circa 4.750 lei. Aproape un salariu mediu!
Un dosar de corupție uriaș, pentru ITP pe „neve”, fără ca vehiculele să fie măcar prezent, la RAR Vaslui este pe masa procurorilor DNA. Opt inculpați au fost trimiși în judecată, după ce alte 19 persoane implicate și-au recunoscut vinovăția.
Ce se întâmplă cu ITP-urile românilor şi cum s-a blocat aplicaţia RAR? Aplicaţia informatică destinată înregistrării la nivel naţional a inspecţiilor tehnice periodice a redevenit funcţională.
Cum poți verifica online când expiră ITP-ul la mașină? Ce amendă iei dacă mașina nu are ITP valabil?
Schimbi motorul mașinii? Nu poți s-o faci „pe bordură” sau la mecanicul cu garaj în spatele blocului. Ai nevoie de hârtie de la un service autorizat. Iar specialiștii RAR au câteva recomandări ca să nu ajungi la omologare individuală și să te coste enorm.