Operațiunea „ROADPOL Truck & Bus”: 1 din 3 camioane controlate în Europa, găsit cu probleme serioase
Bilanțul operațiunii „ROADPOL Truck & Bus” care a fost desfășurată în perioada 17 - 23 noiembrie 2025 pe drumurile din Europa pune multe semne de întrebare în ceea ce privește siguranța rutieră. 1 din 3 camioane controlate în Europa a fost găsit cu probleme serioase.
În cadrul operațiunii „ROADPOL Truck & Bus” din perioada 17 - 23 noiembrie 2025, forțele de poliție din numeroase țări au verificat în mod specific camioanele și autobuzele.
Scopul acțiunii transfrontaliere a fost creșterea siguranței traficului rutier, descoperirea încălcărilor reglementărilor sociale și sancționarea defecțiunilor tehnice.
Citește și: Impozit auto 2026: Pentru un camion de 12 tone plătești cât pentru o mașină mică cu motor de 2.5 litri
Operațiunea „ROADPOL Truck & Bus”: 1 din 3 camioane controlate în Europa, găsit cu probleme serioase
În Germania, autoritățile din Märkischer Kreis, de exemplu, au găsit probleme la aproximativ o treime dintre camioanele inspectate.
Din 212 camioane și 22 autobuze, 22 camioane au fost scoase din funcțiune din cauza defecțiunilor grave sau lipsei asigurării încărcăturii. În 24 de cazuri, încărcătura nu a fost asigurată deloc sau a fost asigurată inadecvat, iar 26 de vehicule au avut defecțiuni tehnice variind de la curele de fixare rupte la defecțiuni ale frânelor, relatează trans.info.
Citește și: Camioanele electrice, scumpe pentru transportatori la 200.000 €? UE vrea să-i oblige să cumpere
În șase cazuri, au existat încălcări ale timpilor de conducere și odihnă, un șofer fiind aparent sub influența drogurilor și a trebuit să fie supus unui test de sânge.
Siguranța rutieră pe drumurile din Europa, precară
La nivel european, cifrele reflectă, de asemenea, o imagine a unei siguranțe rutiere precare.
Conform raportului Ministerului Afacerilor Interne din Serbia, poliția rutieră a verificat 8.200 de camioane și 1.100 de autobuze în întreaga Europă.
Au fost înregistrate peste 6.800 de încălcări. În mod deosebit de frecvent afectate au fost:
- 1.650 de șoferi de camioane cu încălcări ale tahografului sau ale reglementărilor privind timpul de conducere
- 700 de șoferi de camioane fără documente valabile pentru vehicul sau șofer
- 380 de șoferi de camioane pentru depășirea vitezei legale
- 23 de șoferi de camioane au fost excluși de la conducere din cauza consumului de alcool la volan
Situația a fost de asemenea critică pentru autobuze: 279 de șoferi depășiseră timpii de conducere sau neglijaseră cerința de tahograf, alți 70 călătoare fără documentele necesare.
Poliția din Belgia a acordat o atenție deosebită respectării interdicției de depășire. Pe autostrada E314 între Heusden-Zolder și Genk-Oost, a fost folosit chiar și un elicopter.
Din aer, 36 de camioane au fost surprinse depășind ilegal și au fost scoase din trafic de echipele de motocicliști. Alte trei încălcări au fost documentate cu ajutorul supravegherii aeriene.
De asemenea, poliția belgiană a sancționat alte 15 contravenții administrative, inclusiv utilizarea telefonului, șoferi care nu purtau centurile de siguranță sau documente lipsă.