Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 €

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.03.2025 - 12:11
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault
Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 2 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 € - Foto: Renault

Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo din anii 1980 cu 2 motoare și 540 cai putere. „Hot hatch”-ul care are sistem de propulsie pe 800 V, baterie de 70 kWh și 1.450 kg. Va fi produs în doar 1.980 exemplare și va costa peste 100.000 €.

SHARE

Alături de Alpine și folosind expertiza acestei mărci în dezvoltarea de modele sportive și exclusiviste, Renault resuscitează electric legenda din jurul modelelor Renault 5 Turbo și Turbo 2 din anii 1980. 

Cu 3 motoare electrice sub capotă, care dezvoltă o putere totală de 540 cai și un cuplu „stratosferic” de 4.800 Nm, Renault 5 Turbo 3E nu are vreo legătură constructivă cu R5-ul E-Tech în afară de design. 

La interior oferă doar 2 locuri cu scaune tip scoică şi roll-cage, iar „racheta” este cotată cu o accelerație 0-100 km/h în 3,5 secunde și dispune de mod drift. Pe circuit, viteza maximă ar putea ajunge la 270 km/h. 

Citește și: Renault 5 E-Tech este „Mașina Anului” 2025 în Europa. Dacia Duster, pe locul 5

Renault resuscitează electric legenda R5 Turbo cu 3 motoare și 540 cai putere. Preț? Peste 100.000 €

În încercarea de a le trezi interesul pentru mașini electrice pasionaților, Renault a dezvoltat o adevărată rachetă pe baza moștenirii modelelor Renault 5 Turbo și Turbo 2 din 1980, doi demoni ai vitezei care și-au pus amprenta asupra vremurilor lor, prin caracterul lor exuberant, spiritul inovator și prin performanța impresionantă în raliuri. Au fost primele modele franceze cu motor turbo pe benzină, o tehnologie pe care Renault a introdus-o cu succes în Formula 1, iar acum se află la mare căutate ca mașini de colecție.

Renault 5 Turbo 3E este mai mult decât un simplu “restomod“ al unui model iconic. 

La exterior, Renault 5 Turbo 3E este conceput pentru a arăta ca un supercar: exuberant – după cum atestă extensiile proeminente ale barei de protecție și ale aripii spate – fără a se abate deloc de la căutarea sportivității, agilității și aerodinamicii optimizate. Pe un vehicul electric, aerodinamica joacă un rol cheie în eficiența vehiculului, alături de greutate.

Citește și: Zi istorică, pentru industria auto din România. Ford a pornit producția de mașini electrice

Renault 5 Turbo 3E are lungimea unei mașini de oraș la lățimea unui supercar. Foto: Renault

Pentru a reînvia baza genetică a originalelor Renault 5 Turbo și Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E este construit pe o nouă platformă arhitecturală cu tracțiune spate special dezvoltată.

În comparație cu Renault 5 E-Tech electric (3,92 m lungime și 2,54 m ampatament), parbrizul a fost mutat înapoi și ampatamentul extins (2,57 m) pentru a obține dimensiuni cu adevărat spectaculoase (4,08 m lungime, 2,03 m lățime, 1,38 m înălțime) și linii sofisticate.

Stâlpul parbrizului, de exemplu, pare să se topească spre roțile din față. Cu aceste dimensiuni, Renault 5 Turbo 3E are lungimea unei mașini de oraș la lățimea unui supercar. Datorită performanței sale combinate, a creat categoria "mini-supercar".

În față, Renault 5 Turbo 3E păstrează același aspect ca și predecesorii săi: faruri pătrate – acum cu tehnologie LED – care fuzionează cu marginea capotei, o bandă subțire cu trei secțiuni centrale și două lumini pătrate suplimentare, inițial lumini cu rază lungă de acțiune înlocuite acum cu lumini de zi cu LED.

Citește și: Analiștii visează la 50.000.000 mașini electrice în Europa. Oamenii nu au bani, industria e în criză

Splitterul aerodinamic care rulează în jurul barei de protecție față și priza mare de aer de pe capotă ajută la optimizarea forței aerodinamice pentru un echilibru perfect între față și spate.

Pentru a maximiza eficiența fluxului de aer, prizele de admisie de pe părțile laterale ale barei de protecție canalizează aerul din fața roților, în timp ce prizele laterale de pe aripile din spate canalizează fluxul sub lumini, în spatele vehiculului. Ne referim aici la prizele de aer laterale superioare. Cele laterale inferioare răcesc frânele. Priza din stânga ascunde și trapa de încărcare.

Renault 5 Turbo 3E nu cântărește mai mult de 1.450 de kilograme în total, inclusiv bateria de 70 kWh. Foto: Renault

2 uși și 2 locuri

Strict un vehicul în 2 uși și cu 2 locuri, Renault 5 Turbo 3E ascunde jante de 20 de inci, fiecare echipată cu un motor electric, aflat sub extensiile aripilor.

Toată electronica de putere e amplasată între ele, în timp ce bateria este găzduită sub podea. Această arhitectură eliberează mult spațiu pentru bagaje - o propunere unică pentru un astfel de vehicul sportiv - coborând în același timp centrul de greutate.

La fel ca Renault 5 E-Tech electric, Renault 5 Turbo 3E a fost dezvoltat în jurul unei platforme și arhitecturi dedicate vehiculelor electrice pentru a atinge cele mai înalte niveluri de performanță fără compromisuri. Obiectivul a fost de a face vehiculul cât mai ușor posibil pentru agilitate și viteză de neegalat, în conformitate cu standardele unui supercar, adică 0-100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde.

Inginerii au dezvoltat o platformă dedicată din aluminiu capabilă să găzduiască orice arhitectură. Pentru grupul motopropulsor, au optat pentru motoare montate în spate (arhitectură cu tracțiune spate) pentru un avantaj în patru direcții:

- un cuplu masiv de 4.800 Nm;
- livrare de putere mai rapidă decât cu un motor electric convențional – pentru un efect care amintește de turbo de altădată, cu o latență mai mică.economii semnificative de greutate și spațiu pe puntea spate;
- agilitate îmbunătățită prin controlul separat al celor două motoare.

Bateria este poziționată sub podea, coborând centrul de greutate și permițând inginerilor Alpine responsabili de reglare și suspensie să-și dezvolte pe deplin ideile pentru mașină, obținând agilitate maximă, performanțe uluitoare și capacități spectaculoase de drift (cu o funcție dedicată de asistență la drift și frână de mână verticală ca la raliuri), pentru adevărate emoții de condus. Din același motiv, suprastructura vehiculului este din carbon, un material puternic și ușor.

Renault 5 Turbo 3E nu cântărește mai mult de 1.450 de kilograme în total, inclusiv bateria de 70 kWh. Cu un grup motopropulsor de 540 CP (2 x 200 kW), se mândrește cu un raport putere-greutate excepțional de 2,7 kg/CP, similar cu cel al supercar-urilor emblematice.

Are un timp estimat de la 0 la 100 km/h de sub 3,5 secunde și o autonomie de peste 400 km pe șosea (autonomie combinată WLTP în așteptarea omologării). Încărcarea completă a bateriei AC durează aproximativ opt ore cu încărcătorul de 11 kW de la bord.

Pentru o conducere mai sportivă pe circuit, Renault 5 Turbo 3E va putea parcurge mai multe tururi de putere cu o viteză maximă de până la 270 km/h, înainte de a iniția încărcarea rapidă DC de până la 350 kW, datorită arhitecturii sale de 800 de volți. Încărcarea bateriei de la 15 la 80% va dura doar 15 minute.

Interiorul este o declarație de intenție sportivă, cu scaune sportive și centură în șase puncte, componente realizate în principal din carbon pentru a reduce greutatea vehiculului. Foto: Renault

Pentru depășire, un buton de pe volan oferă un impuls de putere. Un alt buton va permite setarea frânării regenerative la patru niveluri. În cele din urmă, patru moduri de condus vor fi disponibile cu MULTI-SENSE: Snow, Regular, Sport și Race, care include și funcția de asistență la drift.

Interiorul este o declarație de intenție sportivă, cu scaune sportive și centură în șase puncte, componente realizate în principal din carbon pentru a reduce greutatea vehiculului și materiale premium, cum ar fi Alcantara pentru scaune și tabloul de bord. Frâna de mână verticală în stil raliu adăugă nota finală acestei ambianțe supraalimentate.

Poziționate spre șofer, ecranele OpenR de 10,1 inchi și 10,25 inchi vor afișa informații despre condus, navigație și multimedia printr-o interfață inspirată de tabloul de bord al originalelor Renault 5 Turbo și Turbo 2, oferind în același timp experiența de condus modernă și conectată așteptată de la un vehicul omologat pentru șosea, chiar unul cu acreditări sportive.

Renault 5 Turbo 3E va fi disponibil pe mai multe piețe cheie, inclusiv Europa, Orientul Mijlociu, Japonia și Australia, în 1.980 de unități – un tribut adus anului în care a fost lansat Renault 5 Turbo original – fiecare mașină fiind numerotată. Clienții își vor putea alege numărul atunci când comandă. Rezervările se vor deschide în săptămânile următoare, iar primele livrări vor avea loc în cursul anului 2027.

Renault nu a dat, deocamdată, detalii despre preț, dar în media se vehiculează cifre de 100.000-150.000 €, în funcție de echipare și nivelul de personalizare. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te