Ziua de 14 martie 2025 va rămâne în castea de istorie a industriei auto românești. Primele modele de mașini electrice făcute în România au ieșit pe porțile uzinei Ford Craiova și au plecat către clienții din întreaga Europă.
Zi istorică, pentru industria auto din România. Ford a pornit producția și livrările de mașini electrice
„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan față de inovație, electrificare și excelență în producție. Capacitatea noastră de a produce șase versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci și dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg,” a declarat Güven Özyurt, director general Ford Otosan.
„Fiind primul producător de vehicule electrice din România, suntem mândri să fim în fruntea transformării industriei și să contribuim la un viitor mai sustenabil”, a subliniat Özyurt.
Citește și: FOTO Primul autoturism electric făcut în România, Ford Puma Gen-E, gata de producție. Cât costă
Fabrica Ford Otosan din România este una dintre cele mai complexe și inovative unități din cadrul ecosistemului de producție Ford.
În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale pe aceleași linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă și electrice.
Pentru a sprijini producția de vehicule electrice, Ford Otosan a investit în localizarea componentelor cheie ale acestora, inclusiv în înființarea unei noi linii de asamblare a bateriilor la uzina din Craiova.
Citește și: VIDEO Ford Capri, „Mustang-ul de Europa”, înviat după 38 de ani în formă de SUV electric. Cât costă
Inaugurată în octombrie anul trecut, linia de asamblare face parte din ampla strategie de investiții anunțată în 2022, când Ford Otosan a achiziționat oficial uzina din Craiova. Această investiție subliniază angajamentul Ford Otosan de a-și consolida capabilitățile de electrificare și de a-și extinde rolul în ecosistemul global de vehicule electrice al Ford.
Începând din 2022, Ford Otosan a realizat o investiție totală de 500 de milioane de euro pentru a susține diversificarea producției de vehicule la fabrica din Craiova. Această investiție a contribuit și la transformarea tehnologică a fabricii de la Craiova, poziționând-o drept una dintre cele mai avansate și flexibile unități de producție auto din Europa.
Ca parte a angajamentului Ford Otosan de a oferi soluții de transport sustenabile și inovatoare, de curând a fost lansată o nouă rută de transport intermodal pentru a îmbunătăți eficiența, rentabilitatea și sustenabilitatea operațiunilor logistice între fabrica Ford Otosan din Craiova și Turcia.
În cadrul acestui nou sistem, componentele vor fi transportate din Turcia în România, iar vehiculele fabricate în România vor ajunge în Turcia, ambele prin transport feroviar. Această tranziție are ca scop reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, facând operațiunile logistice mai eficiente și mai economice.
Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie si electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, alături de renumitul motor 1.0 EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare și dispune în acest moment de peste 6600 de angajați.