Întârzierea startului programului Rabla 2025 de către Guvern precum și situația socio-economică generală au destabilizat total piața auto din România.
Piața de mașini noi din România s-a prăbușit în mai: -32%. Românii își iau mașini la mâna a doua
În luna mai 2025, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 32,4%, față de mai 2024, ajungând la un volum de 10.456 unități.
Iar în cazul mașinilor electrice, a căror decizie de cumpărare depinde în mare măsură de ecobonusul Rabla, prăbușirea a fost și mai mare: -42,4%, față de mai 2024, realizând o cota de piață de 4,1%, potrivit datelor APIA.
Citește și: Criza de pe piața auto europeană lovește puternic și România. Producția a scăzut cu 11,6% în 2025
Astfel, după prăbușirea din mai, în primele 5 luni din 2025 înmatriculările de autoturisme noi au atins 53.817 unități, scăzând cu 12%, față de perioada similară a anului 2024.
În paralel, piața de mașini second-hand din România își continuă galopul.
Românii au înmatriculat pentru prima oară în România 33.043 mașini la mâna a doua în mai 2025, cu 34,28% mai multe decât în mai 2024.
Iar pe primul trimestru din 2025, volumul de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în Romania a atins valoarea de 163.983 unitati, în creștere cu 30,15% față de perioada similara din 2024, respectiv 125.996 unitați.
Citește și: Ce mașini și-au luat europenii în 2025? Top 3: VW, Toyota și BMW. Dacia Sandero, pe primul loc
Top 10 mărci de mașini noi preferate de români în mai 2025
Top 10 modele de mașini noi preferate de români în mai 2025