Mașinile electrice făcute în China, taxate de 3 – 5 ori mai mult în UE din 4 iulie. În SUA, 100%

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 12.06.2024 - 11:29
Mașinile electrice făcute în China, taxate de 3 – 5 ori mai mult în UE din 4 iulie - Foto: BMW

Cum constructorii auto din Europa nu pot concura, respectând toate normele de mediu și sociale, prețurile mici ale autovehiculelor chinezești cu baterii, UE va taxa suplimentar mașinile electrice făcute în China. Analiștii estimează o taxă de 3-5 ori mai mare decât în prezent.

SHARE

Uniunea Europeană este aşteptată să-şi dezvăluie planul de tarife pentru vehiculele electrice importate din China în această săptămână, pentru a încerca să combată importurile ieftine de produse subvenţionate, transmite News.ro, citând CNBC.

Citește și: SUA taxează cu 100% mașinile electrice din China, le dublează prețul pe piață

Mașinile electrice făcute în China, taxate de 3 – 5 ori mai mult în UE din 4 iulie

În momentul de față, taxa vamală standard în țările UE pentru produsele importate din China, inclusiv mașinile electrice, este de 10%. Dar, autoritățile europene urmează să majoreze această taxă, cel puțin provizoriu, pentru vehiculele electrice chinezești, începând cu data 4 iulie 2024.

Analiştii Citi estimează taxa vamală ar putea fi ”crescută la 25-30%, de la 10% în prezent, în timp ce scenariul nostru de risc (probabilitate de 40%) prevede o creştere a taxei la 30-50%”.

Anthony Sassine, strateg senior de investiţii la KraneShares, a declarat că se aşteaptă ca tarifele să fie ”între 10% şi 20%”, dar ”s-ar putea vedea că acestea se vor afla la limita superioară a celor 20%”, după alegerile pentru Parlamentul European de săptămâna trecută.

Ursula von der Leyen, preşedinta Comisiei Europene, şi-a văzut partidul său – Partidul Popular European – câştigând locuri în PE, iar ea a susţinut recent de la Beijing o abordare de ”reducere a riscurilor”.

Citește și: Șeful BMW, în contextul electrificării: Nu va mai exista mașină europeană fără componente din China

Comisia Europeană a lansat pentru prima dată o investigaţie în octombrie 2023 cu privire la subvenţiile acordate producătorilor de vehicule electrice din China.

UE a susţinut că astfel de importuri subvenţionate ”au reprezentat o ameninţare economică pentru industria UE de vehicule electrice”.

”Dar producătorii chinezi sunt atât de eficienţi, sunt atât de înaintea curbei, încât tarife ca acesta – nu cred că vor afecta prea mult preţurile aici. Vor fi în continuare mai competitivi decât omologii lor din UE”, a declarat Sassine, pentru CNBC.

Industria vehiculelor electrice din China a crescut datorită stimulentelor şi sprijinului din partea guvernului chinez, ridicând îngrijorări de supracapacitate din partea autorităţilor din SUA şi Europa.

Secretarul american pentru Energie, Jennifer Granholm, a avertizat în martie că China ar putea inunda piaţa de vehicule electrice din SUA cu ofertele sale, după ce preşedintele Joe Biden şi-a exprimat îngrijorări similare.

Citește și: Mașinile hybrid, plug-in hybrid și mild-hybrid, în mare vogă după 125 de ani

Statele Unite taxează cu 100% mașinile electrice importate din China, Turicia cu 40%. Chinezii fac fabrici în Europa

SUA au anunţat deja noi tarife rigide în mai. Administraţia Biden a majorat tarifele la importurile de vehicule electrice din China la 100%, de la 25%.

Iar Turcia a anunţat pe 8 iunie că va impune un tarif suplimentar de 40% la importurile de vehicule din China.

Luna trecută, însă, producătorii chinezi de vehicule electrice, inclusiv Xpeng şi BYD, şi-au prezentat modelele în Europa, în timp ce Nio a deschis un nou showroom la Amsterdam, în ciuda anchetei UE în curs.

BYD a anunţat în decembrie 2023 că va construi o nouă fabrică în Ungaria, în timp ce Chery a intrat în aprilie 2024 într-o societate mixtă cu Ebro-EV Motors din Spania, pentru a dezvolta noi vehicule electrice.

Cedomir Nestorovic, profesor de geopolitică la ESSEC Business School, a declarat că ”zeci de producători chinezi cercetează acum UE”. Ei ”vor evita, sau vor încerca să evite, tot felul de tarife”, a declarat luni Nestorovic.

”Vedem că producătorii auto chinezi înfiinţează fabrici în Europa. Nio, de asemenea, se uită la Ungaria. Deci există opţiuni aici şi sunt sigur că există canale din spate aici.

Cred că cu Europa, nu va fi mare lucru. În SUA, este o altă poveste”, a spus Sassine de la KraneShares.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te