Ettore Bugatti a fondat brandul auto Bugatti în 1909. Iar în doar câțiva ani Bugatti a devenit un nume de referință atât în motorsport, cât și în segmentul automobilelor sport de lux. De exemplu, în 1929, un Bugatti înscris de o echipă privată a câștigat renumitul Grand Prix de la Monaco, și, în 1937 și 1939, modele Bugatti s-au impus în celebra cursă de 24h de la Le Mans. Lista modelelor Bugatti faimoase include modele precum Type 35 Grand Prix, Type 57 „Atalntic” sau Type 55.
După moartea lui Ettore Bugatti în 1947 și pe fondul crizei de după cel de-al doile Război Mondial, Bugatti a picat într-un con de umbră, dispărând complet la începutul anilor 1960.
Citește și: Viitorul autoturismelor, între baterii și pile de combustie cu hidrogen
Apoi, Bugatti a renăscut în 1998, sub aripa Volkswagen Group, chiar dacă, între timp, au mai fost câteva tentative de resuscitare, cea mai notabilă având loc între 1987 și 1995, când a fost produs și modelul Bugatti EB110. În 2005, a apărut deja celebrul Bugatti Veyron, cu motor W16, quad-turbo, de 8.0 litri și 1.001 cai putere. Versiunea Veyron Super Sport a atins o viteză maximă de 431,07 km/h, devenind una dintre cele mai rapide mașini de stradă din lume. Au urmat Chiron, Divo, La Voiture Norire și Centodieci.
Joint-venture-ul Bugatti - Rimac
Electrificarea și pandemia i-a făcut pe cei de la Volkswagen Group (VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti) să regândească business-ul. Iar Bugatti a tras paiul scurt. Dacă în toamna lui 2020, însă, VW Group negocia vânzarea Bugatti cu Mate Rimac, patronul Rimac, acum s-a ajuns la un joint-venture, cu scopul de a dezvolta o versiune hybrid pentru Chiron și, ulterior, un supercar Bugatti 100% electric.
Citește și: TEST Porsche Panamera 4S Sport Turismo - 911 pentru familiști
Denumit oficial Bugatti – Rimac, joint-venture-ul va fi controlat de Rimac Automobili, care devine Rimac Group, cu 55%, în timp ce Porsche va deține 45%. Mate Rimac nu dă niciun ban, dar Porsche deține și 24% din Rimac Automobili, ceea ce face ca VW Group să-și păstreze influența. Mate Rimac deține 51% din Rimac Automobili, iar Porsche și Kia/Hyundai restul de 49%.
Important, Bugatti va rămâne Bugatti ca marcă, iar Rimac, Rimac. Adică, nu există riscul apariției unui Bugatti Nevera sau a unui Rimac Chiron, chiar dacă modelele vor împărți tehnologie.
Totodată, va lua naștere și o nouă entitate, Rimac Technology, care va dezvolta și comercializa tehnologie necesară electrificării parțiale și totale pentru alte companii auto, precum Aston Martin sau Ferrari.