Dacia Jogger Hybrid 140, prima Dacie cu sistem de propulsie hibrid, este cel mai scump model Dacia din istorie. Prețul de bază este de 24.600 de euro în Franța, așa că și în România va trece, probabil, de pragul de 24.000 de euro, având în vedere dinamica prețurilor celorlalte modele Dacia din ambele țări.
De exemplu, Dacia Jogger Eco-G 100 cu 5 locuri, pe benzină, are un preț de bază de 16.990 de euro în Franța și de 16.490 de euro în România. Iar Duster-ul pleacă de la 15.850 de euro în România și de la 16.990 de euro în Franța.
Chiar dacă Jogger Hybrid 140 e cel mai scump model din gama constructorului autohton aflat sub umbrela Renault, break-ul este cea mai ieftină mașină de familie cu sistem de propulsie hibrid și până la 7 locuri de pe piață.
Dacia Jogger, a doua cea mai vândută mașină de clasă C în Europa
La mai puțin de un an de la lansarea sa comercială, în martie 2022, Dacia Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Succesul noului model de familie al mărcii Dacia este ilustrat de plasarea sa pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (exceptând clasa SUV) către clienții persoane fizice din Europa.
Din totalul vânzărilor, 2/3 sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot 2/3 din vânzări sunt reprezentate de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% din clienții Jogger au ales versiunea cu 7 locuri.
Povestea de succes Dacia Jogger continuă acum cu versiunea HYBRID 140 cu cutie de viteze automată va fi în curând disponibilă pe modelul Jogger permițându-i acestuia să atragă noi clienți.
Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea gamei.
Odată cu lansarea acestei versiuni, o nouă nuanță, Gri Schiste, se alătură paletei de culori deja disponibile.
Jogger HYBRID 140 se adresează clienților aflați în căutarea unui vehicul spațios și polivalent, adaptat atât unei utilizări în traficul urban, cât și traseelor lungi și activităților în aer liber. În plus, modelul oferă o tehnologie modernă care asigură un demaraj sistematic în mod 100 % electric și un cuplu motor disponibil imediat.
Versiunea hibridă a Jogger-ului preia toate atuurile modelului de bază, atât spațiul disponibil pentru ocupați cât și volumul de încărcare rămân neschimbate. Acest lucru se datorează faptului că încă din faza de proiectare arhitectura vehiculului a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride. Bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, la fel ca rezervorul GPL în cazul motorizării ECO-G 100.
În modul de funcționare „B" („Brake"), cutia de viteze automată cu care este echipat Jogger HYBRID 140 permite amplificarea frânării regenerative și creșterea eficienței frânei de motor. Acest mod asigură un nivel mai ridicat al recuperării de energie și un plus de confort la volan în traficul urban.
Afișajul de bord specific al versiunii HYBRID 140 integrează o serie de informații esențiale precum nivelul de încărcare al bateriei de tracțiune, autonomia rămasă sau transferul de energie.
Pentru un plus de confort, Jogger HYBRID 140 dispune, în echiparea de serie, de frână de parcare electrică și de o consolă centrală înaltă cu spațiu de depozitare închis și cotieră.
Foto: Dacia Jogger HYBRID 140, prima Dacie cu panou de bord digital
Sistemul de propulsie HYBRID 140 de pe Dacia Jogger
Jogger inaugurează motorizarea hibridă în gama Dacia oferind o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2.
Sistemul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp și reducerea consumului cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat).
Bateria lui Jogger HYBRID 140 se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare.
Autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.