FOTO Mercedes „coadă de rândunică”, din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. Are luminile „Secu”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 13.04.2023 - 10:42
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian

Un Mercedes-Benz „coadă de rândunică” care a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceaușescu, până când dictatorul a decis să renunțe la mașinile occidentale în anii 1970, a trecut cu brio inspecția tehnică periodică (ITP) la RAR Vaslui.

SHARE

O limuzină Mercedes-Benz 220 S produsă în anul 1965, echivalentul modelului S-Class din zilele noastre, care a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceaușescu, a făcut senzație la RAR Vaslui.

Colecționarul care deține mașina reușește s-o țină într-o stare tehnică și optică ireproșabilă. Inclusiv „farurile” suplimentare albastre, utilizate doar de poliție și Securitate, sunt la locul lor. 

Citește și: Valentin, fiul soților Ceaușescu, apariție surpriză într-un documentar despre Bölöni. Are 75 de ani

Mercedes-Benz W111 are 4,9 metri lungume și este supranumit „coadă de rândunică” datorită terminațiilor aripilor spate. Pe lângă rolul stilistic inspirat de moda limuzinelor americane din anii 1050-1960, conform producătorului, „cozile de rândunică” erau menite să ajute șoferul la manevrele de parcare, marcând clar colțurile mașinii.

Citește și: FOTO Aro 304 Cabrio, limuzina tip „Papamobil” în care lui Ceaușescu i-a fost frică să se urce

Modelul a fost produs între 1959 și 1968 și a fost primul Mercedes cu frâne cu discuri pe față și primul Mercedes cu o caroserie dezvoltată cu zone de deformare calculate în caz de accident și celulă de siguranță pentru pasageri. 

Mercedes-ul 220 S prezentat la ITP la RAR Vaslui dispune de un motor pe benzină de 2.2 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 110 cai purere. Iar singura lui problemă este că funționează cu benzină cu plumb. Prin urmare, proprietarul trebuie să fie atent să nu i se termine stocul de aditiv special, care transformă benzina fără plumb în benzină cu plumb, și să pună în rezervor la fiecare plin.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te