Veste proastă, pentru samsarii de mașini! UE vrea bază de date „ITP” comună cu kilometrajul fiecărui autovehicul aflat în circulație, în încercarea de a lupta mai eficient împotriva „măsluirii” odometrelor.
Conform datelor RAR, 40% din mașinile controlate în trafic în 2024 aveau defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase. Dar, se pare că nu e o noutate. Șoferii români mergeau cu „junghiuri”, cu vehicule neîntreținute corespunzător, și acum 50 ani.
Un „Fake News” rostogolit de multe site-uri aflate în căutare de trafic cu orice preț este demontat de RAR. Românii își pot repara liniștiți mașinile mai vechi de 15 ani, explică specialiștii Registrului Auto Român. Legea nu s-a schimbat în niciun fel.
Șoferii nu pot face ITP de aproape o săptămână. „Motorul” RAR e stricat de joi, 21 noiembrie, ora 14.00. Nu permite înregistrarea datelor și eliberarea niciunui document.
În TOP-ul celor mai proaste mașini de 6-11 ani vechime, realizat de TÜV, modelele Dacia conduc detașat grupele de vârstă „6-7 ani”, „8-9 ani” și „10-11 ani”, ratele de defect constatate de specialiștii germani ajungând și la 39,6%.