BMW Group construieşte un Centru de Competenţă pentru Reciclarea Celulelor de Baterii (CRCC) în Kirchroth, în districtul Straubing-Bogen din Bavaria Inferioară, unde va implementa un proces numit "reciclare directă".
Această procedură inovatoare permite ca materialele reziduale din producţia celulelor de baterii, precum şi celulele întregi de baterii să fie demontate mecanic în componente valoroase. Ulterior, materiile prime recuperate sunt reutilizate direct în producţia-pilot de celule de baterii.
Citește și: Stingerea unei mașini electrice, o mare problemă. Pompierii români, antrenați de specialiști Renault
Electrificare mașinilor include și reciclarea. Prima uzină de reciclare directă, mecanică, a bateriilor, în Bavaria
"Noul Centru de Competenţă pentru Reciclarea Celulelor aduce un alt element competenţei noastre interne: de la dezvoltare şi producţie-pilot până la reciclare, creăm o buclă închisă pentru celulele de baterii profitând de avantajul distanţelor scurte dintre Centrele de Competenţă din Bavaria", a declarat Markus Fallböhmer, vicepreşedinte executiv pentru Producţia Bateriilor la BMW AG.
BMW Group investeşte aproximativ 10 milioane de euro în construcţia noului Centru de Competenţă. Lucrările de instalare la clădire sunt programate deja să înceapă în a doua jumătate a anului 2025.
Odată finalizate, validarea metodei de reciclare în procese la un nivel de maturitate aproape de aplicarea la scară mare.
Citește și: Producătorul european de baterii pentru mașini care a primit finanțări de 10 MILIARDE €, în faliment
Reciclarea directă, mecanică, fără procesare chimică sau termică convenţională, a beteriilor mașinilor electrice
Materiile prime pentru celulele de baterii - în primul rând litiu şi cobalt, dar şi grafit, mangan, nichel şi cupru - sunt printre principalii factori de cost în producţia de celule.
Utilizarea responsabilă a acestor resurse este esenţială atât din perspectiva mediului, cât şi din perspectiva economică.
"Reciclarea directă va ajuta la reducerea costurilor pentru linia-pilot de celule de baterii", a explicat Fallböhmer.
Spre deosebire de metodele convenţionale, principala caracteristică a reciclării directe este că materiile prime din celulele de baterii nu revin la starea iniţială, ci sunt livrate "direct" în ciclul de producţie a celulelor.
Această metodă renunţă la procesarea chimică sau termică, utilizată în prezent, consumatoare de energie şi resurse.
Metoda inovatoare de reciclare a fost dezvoltată de experţii BMW Group de la Centrele de Competenţă din München şi Parsdorf.
Citește și: Șeful BMW: Interzicerea motoarelor termice, o „greșeală uriașă”. Industria auto UE se va înjumătăți
La noul CRCC, aceasta va fi implementată la o scară mai mare şi, odată ce procesele sunt finalizate, materialul pentru celulele de baterii poate fi reciclat anual la nivel de câteva zeci de tone.
Noul CRCC, care se întinde pe o suprafaţă de 2.200 m², va fi integrat în extinderea unei clădiri existente în parcul industrial Kirchroth-Nord, lângă Straubing. Energia electrică de la celulele descărcate va fi captată în sistemele de stocare a energiei din interiorul clădirii şi utilizată pentru operarea sistemelor de reciclare.
Conceptul energetic va fi completat de sisteme fotovoltaice instalate pe acoperişul clădirii.
În timp ce proprietatea intelectuală pentru metoda de reciclare este deţinută în totalitate de BMW Group - Centrul de Competenţă va fi construit şi operat de Encory GmbH.
Ca un joint-venture al BMW Group şi Interzero Group, Encory dezvoltă şi implementează soluţii de logistică şi consultanţă în domenii precum colectarea, reciclarea şi refabricarea componentelor auto. Ambii parteneri deţin o participaţie de 50% în companie.