Cea mai mare problemă pentru pompieri este stingerea unui vehicul electric în flăcări.
„Mulți furnizori încearcă să vândă dispozitive pompierilor, dar niciunul dintre acestea nu este eficient (pături, recipiente cu apă, etc.) și unele dintre ele chiar sunt periculoase pentru pompieri.
Toți constructorii fac fișe de salvare acum pentru că EuroNCAP le solicită și este un lucru bun.
Dar problema pentru salvatori este să se asigure că au acces la foaia de salvare corespunzătoare atunci când au ajuns la locul accidentului, deoarece nu știu numele modelului și detalii despre baterie”, a declarat Claire Petit Boulanger – Expert Vehicle Safety în cadrul Renault Group și membră a World Rescue Organization.
Citește și: Ce trebuie să facă șoferul dacă se aprinde martorul „țestoasă” în bord? Măsura trebuie luată urgent
Stingerea unei mașini electrice, o mare problemă. Pompierii români, antrenați de specialiști Renault
Claire Petit Boulanger – Expert Vehicle Safety în cadrul Renault Group - și Jerome Albert, locotenent pompier în Franța și expert în intervenții de urgență ce implică vehicule au susținut în premieră un training pentru pompierii români din cadrul IGSU pe tema intervențiilor în cazul mașinilor electrice.
Cei doi specialiști francezi le-au explicat în detaliu pompierilor români particularitățile vehiculelor electrice și cum să fie realizate intervențiile de urgență asupra vehiculelor electrice.
Citește și: VIDEO Un camion electric Tesla Semi a luat foc. A fost stins în 15 ore, cu 190 tone de apă
„EV-urile au o baterie High Voltage în loc de un rezervor de combustibil. Și această baterie oferă curent motorului electric prin intermediul unor cabluri specifice. (...)
În ceea ce privește intervențiile pompierilor, la Renault avem tehnologii, dar și alte angajamente specifice: cabluri de înaltă tensiune departe de zonele obișnuite de tăiere în caz de descarcerare, amplasarea sistemului de deconectare a tensiunii înalte ținând cont de specificurile intervențiilor de urgență.
De exemplu, cerem pompierilor să deconecteze acest sistem HV doar dacă trebuie să taie mașina pentru a scoate victime.
În afară de acestă cerință de deconectare a sistemului HV, salvatorii trebuie să lucreze exact ca pe un vehicul cu motor termic”, a explicat, de exemplu, Claire Petit Boulanger – Expert Vehicle Safety în cadrul Renault Group.
„În plus, toate vehiculele noastre electrice au SD switch pentru deconectarea bateriei HV, mai sunt echipate cu 2 coduri QRescue situate pe parbriz și pe lunetă, concepute special pentru salvatori în caz de accident rutier.
Trebuie doar să fie scanate și pompierii au imediat acces la fișa de salvare corespunzătoare a vehiculului unde găsesc toate informațiile tehnice necesare pentru a face o intervenție rapidă și sigură atât pentru pasageri, cât și pentru salvatori. (...)
Mulți furnizori încearcă să vândă dispozitive pompierilor, dar niciunul dintre acestea nu este eficient (pături, recipiente cu apă...) și unele dintre ele chiar sunt periculoase pentru pompieri.
Toți constructorii fac fișe de salvare acum pentru că EuroNCAP le solicită și este un lucru bun.
Dar problema pentru salvatori este să se asigure că au acces la foaia de salvare corespunzătoare atunci când au ajuns la locul accidentului, deoarece nu știu numele modelului și detalii despre baterie.
Iar codul nostru QRescue îi va face să câștige timp, să fie mai eficienți în intervenție și mai în siguranță”, adăugat Claire Petit Boulanger.
Dan-Paul Iamandi - Inspector General IGSU - a afirmat că parteneriatul IGSU- Renault „a deschis noi orizonturi în domeniul pregătirii pentru intervenția în situații de urgență și a consolidat capacitatea noastră de a salva vieți.
Antrenamentul pe vehicule de ultimă generație este deosebit de important, deoarece aceste vehicule încorporează tehnologii moderne care diferă semnificativ față de modelele mai vechi și, pentru ca pompierii să fie pregătiți eficient, este esențial să fie familiarizați cu toate tipurile de vehicule pe care le-ar putea întâlni în misiunile pe care le desfășoară”.
Renault este, deocamdată, singurul producător care a inclus echipe de salvare rutieră în procesul de inovare și singurul care a angajat un locotenent-colonel de pompieri în echipele de inginerie din Franța, facilitând astfel colaborarea constantă cu echipele de salvare rutieră.