Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi în timp real prezența la vot
8.955.684 Votanți în România
49,73 %
739.890 Votanți în străinătate
Click aici pentru statistici complete

De ce Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, va fi mai scumpă cu 8.000 € prin Rabla 2024

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 14.12.2023 - 11:30
De ce Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, va fi mai scumpă cu 8.000 € prin Rabla 2024 - Dacia Spring / Foto: Profimedia
De ce Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, va fi mai scumpă cu 8.000 € prin Rabla 2024 - Dacia Spring / Foto: Profimedia

Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, va fi mai scumpă cu 8.000 € prin Rabla Plus în 2024. Evident, și prețurile celorlalte mașini electrice vor crește cu aceeași sumă, având în vedere că, în proiectul de buget, ecobonusul oferit de stat este plafonat la 2.000 €.

SHARE

Prin programul Rabla Plus 2023, Dacia Spring 45 a putut fi achiziționată de români cu un preț de pornire de 10.400 €. 

În 2024, însă, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață la ora actuală va porni de la 18.400 €, conform proiectului de buget pregătit de Guvern.

Citește și: Guvernul nu are bani pentru Rabla 2024. Prima de casare, tăiată cu 50%

Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, va fi mai scumpă cu 8.000 € prin Rabla 2024

Dacia Spring 45 (44 cai putere, autonomie 225 km, 4 locuri) are un preț de listă de 20.800 €. Iar prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus de până acum, cu ecobonus și tichete cumulate în valoare de 54.000 lei (10.800 €), dar nu mai mult de 50% din prețul de achiziție, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață putea fi cumpărată cu 10.400 €. 

De anul viitor, însă, prețul Dacia Spring 45 va porni de la 18.400 €. Toate mașinile electrice se vor scumpi cu 8.000 €, conform proiectului de buget pe 2024 ce prevede plafonarea ecobonusului Rabla Plus la 2.000 €.

„În anul 2024, cuantumul ecotichetului acordat prin programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic (adică, Rabla Plus, n. red.), 2020 – 2024 este în sumă maximă de 10.000 lei”, prevede proiectul de buget pe 2024. 

Citește și: Piața auto din România încetinește. Mașinile electrificate au ajuns la o cotă de 24%. Ce se cumpără

De asemenea, proiectul de buget pe 2024 prevede și scăderea cu 50% a primelor de casare Rabla Clasic.

„Prima de casare la Rabla este de maximum 3.500 de lei (600 €), pentru achiziţionarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou, în schimbul casării unui autovehicul uzat, respectiv 5.000 de lei (1.000 €), pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate”, scrie în proiectul de buget pe 2024.

La ora actuală, prin programul Rabla Clasic, prima de casare pentru un autovehicul uzat este de 7.000 de lei (1.400 €). Iar prima de casare pentru două autovehicule uzate este de 10.000 de lei (2.000 €). 

Top 5 cele mai ieftine mașini electrice cu ecotichet de 2.000 € prin Rabla 2024. Dacia Spring, de la 18.400 €

- Dacia Spring - 20.800 €: 44 cai putere, autonomie 225 km (WLTP), 4 locuri

Rabla 2023 - 10.400 €, Rabla 2024 - 18.400 €

- Smart EQ Fortwo - 24.000 €: 82 cai putere, autonomie 160 km (WLTP), 2 locuri

Rabla 2023 - 13.200 €, Rabla 2024 - 22.000 €

- Volkswagen e-Up! - 27.600 €: 83 cai putere, autonomie 258 km (WLTP), 4 locuri

Rabla 2023 - 16.800 €, Rabla 2024 - 25.600 €

- Fiat 500e - 33.900 €: 95 cai putere, autonomie 190 km (WLTP)

Rabla 2023 - 23.100 €, Rabla 2024 - 31.900 €

- Renault Zoe - 35.400 €: 109 cai putere, autonomie 395 km (WLTP)

Rabla 2023 - 24.600 €, Rabla 2024 - 33.400 €

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te