Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.02.2024 - 11:27
Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri - Foto: pexels.com/Pavel Danilyuk - Rol ilustrativ
Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri - Foto: pexels.com/Pavel Danilyuk - Rol ilustrativ
Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri - Foto: pexels.com/PhotoMIX Company - Rol ilustrativ
Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri - Foto: pexels.com/PhotoMIX Company - Rol ilustrativ

Nu mulți șoferi știu cum trebuie să depășească bicicliștii întâlniți în trafic sau respectă legea. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri. Codul Rutier s-a schimbat din 2021. Există o regulă clară, în funcție de viteza de deplasare a autovehiculului.

SHARE

Depășirea este una dintre cele mai riscante manevre efectuate în trafic și, prin urmare, una dintre principalele cauze ale accidentelor grave. 

Potrivit legii, depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul sau pe lângă un obstacol aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.

Iar, cum bicicletele și trotinetele sunt și ele vehicule și s-au înmulțit exponențial în ultimii ani și pe drumurile din România, Codul Rutier a fost modificat în 2021 și prevede reguli clare pentru depășirea acestora. 

Citește și: Când pot șoferii merge sau depăși pe linia de tramvai fără să ia amendă? Poliția nu are ce le face

Cum trebuie să depășească șoferii bicicliștii. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri

Până în 2021, Codul Rutier din România doar le recomanda șoferilor păstrarea unei distanțe laterale minime de 1,5 metri la depășirea bicicliștilor și trotinetiștilor. Și, prin urmare, poliția nu avea nicio bază legală pentru a-i sancționa pe șoferi. Din octombrie 2021, însă, lucrurile s-au schimbat.

Astfel, potrivit reglementării introduse în Codul Rutier în octombrie 2021, șoferii care circulă cu mai puțin de 50 km/h la depășirea unei biciclete sau trotinete pot face acest lucru trecând peste axul drumului cu roțile din stânga, iar cei care se deplasează cu o viteză de peste 50 km/h trebuie să depășească axul drumului/linia întreruptă cu cel puțin jumătate din lățimea autovehicului. 

Deci, atenție, dacă șoferul circulă pe un sector de drum pe care viteza legală de deplasare este de peste 50 km/h, la întâlnirea marcajului longitudinal continuu, depășirea bicicletelor este interzisă. 

Citește și: VIDEO Un sistem anti-șoferi vitezomani, obligatoriu pe toate mașinile din UE. Îți „sparge” timpanele

În acest caz, șoferul trebuie să aștepte până când marcajul longitudinal central devine întrerupt, pentru a putea depăși regulamentar biciclistul sau trotinetistul. 

Șoferii care nu respectă regulile de depășire a bicicliștilor și trotinetiștilor riscă suspendarea permisului de conducere pentru 30 de zile și amendă de 4-5 puncte, adică între 660 lei și 825 lei. 

În cazul producerii unui accident, amenda pleacă de la 990 lei și poate ajunge la 1.320 lei și suspendarea permisului pentru 60 de zile.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te