Nu mulți șoferi știu cum trebuie să depășească bicicliștii întâlniți în trafic sau respectă legea. Nu mai e valabilă recomandarea distanței de 1,5 metri. Codul Rutier s-a schimbat din 2021. Există o regulă clară, în funcție de viteza de deplasare a autovehiculului.
Veste costisitoare, pentru trotinetiști și bicicliști. Potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de Ministerul Finațelor, termenul „vehicul” va fi redefinit, conform reglementărilor UE, și trebuie să plătească asigurare RCA din 2024.
Un număr de 108 dosare au fost depuse în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete, în primele două minute de la lansarea sesiunii de finanţare, conform Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
Un primar a găsit o soluție inedită și ieftină, dar controversată, pentru problema traficului poluant din centrul orașului. În loc să investească în piste pentru biciclete, a dat prioritate bicicliștilor pe toate străzile centrale. Șoferii nu au voie să-i depășească.
Recent întors de la Paris, jurnalistul Lucian Mândruță, laudă transformarea capitalei Franței într-un oraș pentru bicicliști și îi acuză pe toți primarii din București de lipsă de viziune. Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, i-a răspuns că „Bucureștiului nu-i lipsește nimic”.