duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Cum se devalorizează mașinile electrice? A dat 70.000 € pe Tesla, după 9 ani ia 5.000 € la buy-back

Data publicării: 15.06.2023 • 10:20 Data actualizării: 15.06.2023 • 13:14
Tesla Model S (imagine cu caracter ilustrativ) - Foto: Profimedia Images
Tesla Model S (imagine cu caracter ilustrativ) - Foto: Profimedia Images

Orice mașină se devalorizează în timp, unele mai mai repede, altele mai încet, în funcție de marcă și model. Mașinile electrice se pare, însă că devin „campioane”. În 2014, un bărbat a dat 70.000 € pe o Tesla Model S nouă, iar după 9 ani i s-au oferit 5.000 € la buy-back.

Un american a dat peste 70.000 € pe o Tesla Model S și după 9 ani ia 5.000 € la buy-back. Atât i-a oferit un dealer Tesla când s-a dus să-i facă o ofertă pentru o nouă mașină electrică, relatează carscoops.com.

Un calcul matematic simplu arată că rata devalorizării este una record: peste 90%, în 9 ani.

În comparație, o Dacia Logan din 2014, de exemplu, care nouă nu a costat mai mult de 12.000 €, se vinde cu circa 5.500-6.500 € pe site-urile cu anunțuri auto SH. Ceea ce se traduce printr-o devalorizare de maximum 40-50% în 9 ani.

Citește și: Mașinile electrice, de unică folosință. Bateria, 50% din preț: 7.000 € la Spring, 20.000€ la Tesla

A dat 70.000 € pe Tesla, după 9 ani ia 5.000 € la buy-back

Un american și-a luat Tesla Model S cu peste 70.000 € în 2014 (71.000 $ era prețul de bază al mașinii în SUA la vremea respectivă) și s-a bucurat de mașina electrică timp de 9 ani și 241.000 de kilometri (150.000 mile). Recent, s-a hotărât s-o schimbe tot cu o Tesla și a mers la un dealer. A fost șocat de oferta de buy-back. 5.000 €!

În ciuda vârstei și a kilometrajului, proprietarul a afirmat că Tesla sa Model S este în stare bună, fără a prezenta probleme mecanice semnificative. Iar afirmația acestuia este susținută de mecanicii care au inspectat mașina în timpul intervalelor de service de rutină.

Citește și: „Revoluția” mașinilor electrice în România: Rețelele sunt vechi, instabile și lipsite de putere

În plus, proprietarul spune că performanța bateriei vehiculului este "lăudabilă", ceea ce sugerează că, cel puțin deocamdată, nu este necesară înlocuirea bateriei. Acest aspect este crucial, deoarece costul unui pachet de baterii pentru Model S poate varia între 12.000 și 22.000 de dolari, ceea ce reprezintă o problemă semnificativă pentru potențialii cumpărători.

Proprietarul Tesla, cunoscut sub numele de @BrandonBusch pe Reddit, a accesat topicul Tesla Lounge pentru a împărtăși povestea sa și a întreba dacă alți proprietari au primit oferte de schimb similare pentru Modelul S.

Majoritatea comentatorilor au sugerat că ar fi mai bine să își listeze mașina pentru vânzare în mod independent, deoarece pe piața mașinilor de ocazie ar putea obține un preț apropiat de 20.000 de dolari.

Urmărește-ne pe Google News

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră