sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu

Data publicării: 22.07.2024 • 13:06 Data actualizării: 26.07.2024 • 15:06
Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu - Foto: bioblend.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu - Foto: bioblend.com - Imagine cu rol ilustrativ

Pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție, șoferii trebuie să verifice cât mai des posibil, în primul rând, că sub mașină nu apare vreo pată suspectă, în dreptul roților față/spate ori a motorului.

Toate mașinile au frâne hidraulice și majoritatea, direcție hidro-asistată (cu excepția celor cu direcție asistată electric).

Prin urmare, uleiul hidraulic folosit de sistemele servo (servo frână & servo direcție) e un produs vital pentru funcționarea corectă a acestora. Trebuie să fie atât la nivel, cât și „proaspăt”, în timp acesta pierzându-și din proprietăți.

Citește și: FOTO Martorul luminos cu „picătură” care îi spune șoferului să oprească imediat, dacă se aprinde

Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu

Uleiul de servo, denumit pe scurt „ATF” (Automatic Transmission Fluid), e un fluid special creat pentru a transmite energia în cadrul sistemelor hidraulice de asistare a șoferului. Are proprietăți specifice, cum ar fi o vâscozitate constantă la diferite temperaturi, capacitatea de a preveni uzura și coroziunea componentelor, precum și proprietăți antispumante.

Este esențial ca uleiul de servo să fie la nivel, între gradațiile „Min” și „Max” ale rezervorului său aflat în compartimentul motorului, și, în principiu, să nu fie mai vechi de 3 ani.

Citește și: Uleiurile de transmisie „Lifetime”, „Pe viață”, o minciună. Când trebuie să le schimbe șoferii

Schimbarea regulată a uleiului hidraulic este esențială pentru a menține performanțele optime ale sistemelor de servo-direcție și servo-frână ale mașinii.

Potrivit specialiștilor, uleiul ATF își pierde proprietățile de lubrifiere și de protecție în timp, precum și datorită stilului de condus și tipurilor de drumuri, ceea ce poate duce la uzura prematura a componentelor si la functionarea ineficienta a sistemelor hidraulice.

De exemplu, în condiții de circuit, în cazul condusului sportiv pe serpentine sau a aventurilor în off-road, uleiul ATF se poate încinge foarte tare, ceea ce îl face să-și piardă din proprietăți mult mai repede decât în mod obișnuit.

Citește și: Cum verifici nivelul uleiului de la mașină: cu motorul rece sau cald? Mulți șoferi nu știu răspunsul

Există mai multe tipuri de ulei ATF, în funcție de sistemul la care e folosit, iar identificarea corectă se face doar consultând specificațiile producătorului auto din cartea mașinii ori din soft-urile speciale de service.

La nevoie, se poate opta și pentru un ulei hidraulic „universal”, dar nu este recomandat. Imediat ce se poate, acesta trebuie înlocuit în sistem cu cel indicat de constructor.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră