Frânele pe disc sunt mult mai performante și eficiente decât cele cu tamburi. S-a ajuns la această concluzie încă de acum mai bine de 70 de ani. Dar, fiind mai scumpe, și astăzi multe autoturisme au tamburi pe spate.
Pleci la drum lung cu mașina pe caniculă? Temperaturile ridicate pun la grea încercare atât motorul și cutia de viteze, cât și anvelopele și frânele. Iar specialiștii explică care sunt cele mai mari pericole.
Un incident ce se putea transforma într-o tragedie arată că direcția și frânele unui autovehicul nu trebuie să depindă doar de fire și electronică. Șoferul unui Volvo XC90 nou a rămas fără frâne la vale, pe un drum de munte, în urma unei actualizări software.
40% dintre șoferii români sunt inconștienți. Circulă cu mașini cu defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase, potrivit datelor Registrului Auto Român (RAR).
Vrei să nu ai „surprize” cu frânele? Nu fă economie de 200 lei. Schimbă lichidul de frână la maximum 2-3 ani sau în jur de 50.000 de kilometri parcurși. Există mai multe tipuri, dar cele mai uzuale sunt DOT 4 și DOT 5.