Toți producătorii auto au fost loviți de pandemia de COVID-19 și criza semiconductorilor, dar, evident, unii au reușit să se miște mai bine decât alții. Iar BMW este marele câștigător.
Citește și: FOTO Ana Claudia Grigore, alias Ruby, incendiară într-un corset de supererou din tablă
Mercedes-Benz a raportat vânzări de 2.093.476 de automobile premium anul trecut, în scădere cu 5% față de 2020. Iar BMW, fără MINI și Rolls-Royce, și-a doborât propriul record din 2019 (2,16 milioane de unități) și a comercializat peste 2,2 milioane de mașini premium, conform Reuters. Astfel, bavarezii și-au surclasat adversarul din Stuttgart cu circa 200.000 de unități în 2021.
Audi nu a anunțat încă cifrele de anul trecut, dar, cu siguranță, își păstrează cea de-a treia treaptă a podiumului în segmentul premium, având în vedere că, la sfârșitul T3 2021, constructorul din Ingolstadt se afla în spatele BMW și Mercedes cu aproximativ 500.000 unități.
Citește și: Irina Tănase plânge după Liviu Dragnea: „N-au existat fapte de care să mă rușinez”
Vânzările Mercedes au scăzut cu 2,05% în 2021, dar în T4, din cauza crizei semiconductorilor, volumul vânzărilor s-a diminuat cu 25%. Interesant, 69% din mașinile comercializate de Mercedes în 2021 (227.458) au fost electrificate, 48.936 dintre acestea fiind 100% electrice, din gama Mercedes EQ.
Pe regiuni, vânzările Mercedes au scăzut cu 11% în Europa, cu 25% în Germania și cu 1,6% în Asia, și au crescut cu 0,3% în America de Nord (+0,4% în SUA).