Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault spune că ținta 2035 pentru eliminarea totală a automobilelor noi pe benzină și motorină este ireală. „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035”, afirmă el.
Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice la 50% față de valoarea de anul trecut continuă. Vânzările au scăzut în martie cu 36%, în aprilie cu 18%, în mai cu 46% și în iunie, din nou, cu 46%.
Vânzările de mașini electrice merg prost în UE, pe fondul reducerii sau eliminării bonusurilor. Per total, în mai 2024, piața de mașini electrice a scăzut cu 12% la nivelul Uniunii. Cea mai mare piață auto din Europa, Germania, a căzut cu peste 30%.
Renault vrea ca Dacia să-şi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030. Francezii spun că marca românească din portofoliul lor va avea o tranziție lină în ceea ce privește electrificarea gamei.
În 2024, Bosch sărbătorește 30 de ani de prezență în România. Compania germană a ajuns la peste 10.500 de angajați în locațiile sale din țară, iar în 2023 a realizat vânzări nete totale de 11,8 miliarde de lei (2,4 miliarde €).