Prețurile mașinilor noi în România, față de Germania și alte 4 țări. Diferențe mari, și de 9.000 €

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 16.03.2023 - 12:05
Prețurile mașinilor noi în România, față de Germania și alte 4 țări. Diferențele, colosale! - Foto: Profimedia Images
Prețurile modelelor Renault în România, față de Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia. - Foto: captură ecran/largus.fr
Prețurile modelelor Peugeot în România, față de Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia. - Foto: captură ecran/largus.fr
Prețurile modelelor Citroen în România, față de Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia. - Foto: captură ecran/largus.fr
Prețurile modelelor DS în România, față de Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia. - Foto: captură ecran/largus.fr

Fiecare producător, indiferent de industrie, are o politică de prețuri adaptată fiecărei piețe. În general, diferențele nu sunt foarte mari. Dar, pe piața auto se pare că e altfel. Între prețurile mașinilor noi în România și cele din Germania și alte 4 țări diferențele sunt mari.

SHARE

Probabil, având în vedere „surprizele” din alte segmente, precum îmbrăcămintea sau turismul, unde, în multe cazuri, prețurile din Occident sunt mai avantajoase decât cele din România, mulți români s-au întrebat, înainte de a-și cumpăra o mașină nouă, dacă nu cumva automobilele sunt mai ieftine în alte țări unde volumele comercializate sunt și de zeci de ori mai mari. 

Citește și: VIDEO Test de autonomie cu 9 mașini electrice: Pe autostradă, la 135 km/h, doar 3 merg peste 300 km

Ei bine, se poate spune că diferențele sunt mari spre colosale între prețurile mașinilor noi în România și cele de pe cele mai mari 5 piețe din Uniunea Europeană.

Foarte interesant, însă, diferențele sunt mari în ambele sensuri. Adică, avem și prețuri cu până la 27% mai mici, dar și mașini cu 12% mai scumpe decât în Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia.

Prețurile mașinilor noi în România, față de Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia

L'argus a comparat prețurile de listă, cu taxe incluse, ale modelelor Renault, Peugeot, Citroën și DS, cu aceleași finisaje și motorizări, din Franța și din alte cinci țări europene: Spania, Germania, Italia, Belgia și România. 

Renault

Modelele Renault Clio, Captur, Mégane E-Tech, Austral și Arkana sunt, în general, mai scumpe în Franța decât în celelalte țări.

Cel mai ieftin Clio din Franța este cu 4,8% mai scump decât în Germania și cu 27,2% mai scump decât în România. Iar prețul de bază pentru Clio din România e cu 20% mai mic decât în Germania, de exemplu.

Citește și: Mașinile pe baterii nu pot satisface toate nevoile. BMW și Toyota pariază puternic și pe hidrogen

În cazul modelului Renault Captur TCe 90, versiunea Évolution (Équilibre, în România), cam aceeași poveste, dar diferențele procentuale sunt și mai mari. În România, pornește de la 19.200 euro, TVA inclusă, în Franța de la 25.550 euro (+31%) și în Germania de la 24.550 euro (+26%). 

Singurul Renault mai ieftin în altă țară decât în România este modelul electric Mégane E-Tech. La noi, versiunea Techno EV60/220 Optimum Charge pornește de la 45.600 euro, dar în Italia pleacă de la 42.450 euro (-7%). 

Peugeot

În cazul Peugeot, scenariul e aproape identic. Dar cel mai ieftin Peugeot, modelul 208, versiunea Active Pack 1.2 PureTech 75, nu are cel mai mic preț în România (20.700 euro), ci în Italia (19.820 euro).

Apoi, Peugeot 308 Active Pack 1.2 PureTech 130 BVM și Peugeot 408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8, Peugeot 2008 Active Pack 1.2 PureTech 100 BVM și Peugeot 3008 Active Pack 1.2 PureTech 130 EAT8, de exemplu, au cele mai mici prețuri de bază în România. Dar cel mai ieftin Peugeot 408 GT PHEV 225 se găsește în Spania. 

Citroën

Repoziționată ca o marcă populară, Citroën nu are cele mai accesibile prețuri în Franța. În Italia, Spania, Germania și România, prețul unui C3 pe benzină, vârf de gamă, de 110 CP, este cu 5% până la 12% mai mic. În România, C3 Shine 1.2 PureTech 110 EAT6 are cel mai mic preț de pornire, 22.099 euro, cu 926 euro mai mic decât în Belgia, următoarea țară cu cel mai mic preț.

Versiunile germane și spaniole de bază ale lui C3 Aircross Feel Pack sunt însă mai bine echipate decât versiunea franceză, în ciuda faptului că sunt mai ieftine cu 190 euro, respectiv 350 euro. Dar C3 Aircross Feel 1.2 PureTech 110 BVM este cel mai ieftin în Spania (22.900 euro). În România, pleacă de la 23.200 euro.

Apoi, cel mai scump model electric Citroën C4, ë-C4 Shine Pack 136 CP, se găsește în România: 45.300 euro. Cel mai ieftin e în Germania, 40.540 euro.

DS

Două dintre cele trei modele DS, brandul premium desprins din Citroën, au prețuri de bază mai mici în România decât în Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia. DS 4 pornește de la 35.600 euro și DS 7, de la 40.200 euro, următoarele cele mai mici prețuri fiind în Franța (36.600 euro), respectiv, în Italia (42.000 euro). 

Dar, DS 3 Performance Line PureTech 130, de exemplu, este cel mai scump în România: 35.600 euro. În Germania pornește de la 31.440 euro, iar în Italia, de la 32.050 euro.

De asemenea, modelul de top DS 7 Opéra PHEV 360 are cel mai mare preț de bază în România: 77.200 euro. Cel mai ieftin e în Germania - 68.490 euro (-12%, 8.710 euro), apoi, în Spania - 69.750 euro (-10%).

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te