Actorul indian Kabir Bedi a fost extrem de iubit în România după ce l-a interpretat pe piratul Sandokan în popularul serial de televiziune italian Sandokan - Tigrul Malaeziei.
Ajuns la 77 de ani, actorul rămâne extrem de activ și solicitat pentru interviuri. Newsweek vă prezintă fragmente dintr-o ultimă discuție pe care el a purtat-o, anul acesta, cu jurnaliștii de la Times of India.
„La 6 ianuarie 1976, primul episod din scenariul lui Sergio Sollima, Sandokan, inspirat din cărțile lui Emilio Salgàri, a fost difuzat pe Rai. Protagonistul este un actor indian pe nume Kabir Bedi, care a reînviat poveștile născute din imaginația scriitorului veronez, care a dat viață pe ecran piratului Sandokan, neînfricatul Tigru al Malaeziei pe care Salgàri l-a creat încă din 1883”, își încep jurnaliștii reportajul.
Interviul a fost prilejuit de lansarea cărții autobiografice a actorului care l-a jucat pe Sandokan.
"Sunt foarte faimos, dar nimeni nu-mi cunoaște adevărata poveste. Viața mea a avut triumfuri extraordinare și tragedii teribile, mari iubiri și pierderi sfâșietoare, etape palpitante și greșeli emoționale. A fost ușor să scriu despre succesele mele: "Sandokan" și toate serialele mele din Italia, rolurile din filmul lui James Bond "Octopussy" și serialul american "Beautiful". Dar a fost foarte greu să scriu despre ceea ce mi-a provocat o mare durere: relații de iubire terminate, sinuciderea genialului meu fiu de 25 de ani, falimentul meu la Hollywood.
A trebuit să retrăiesc acele situații și să trăiesc din nou durerea lor. Mulți oameni au fost șocați de onestitatea crudă a cărții mele. Totul izbucnea să iasă la iveală. Trebuia să povestesc lumii despre călătoria mea incredibilă de la Bollywood la Italia și Hollywood, precum și despre toate aventurile mele de pe parcurs".
Actorul își amintește că a fost jurnalist și le-a luat un interviu celor de la Beatles.
"Vă puteți imagina cum a fost pentru un reporter radio de 20 de ani să ia fața tuturor celorlalți jurnaliști din India și să obțină un interviu în exclusivitate cu toți Beatles? Când am intrat în apartamentul de la hotel, am simțit că merg pe aer. Și eu eram cel mai mare fan. Va trebui să-mi citiți cartea pentru a afla ce mi-au spus, dar am vorbit cu John Lennon despre droguri. Interviul a devenit un punct de cotitură în viața mea, dar nu din motivele pe care vi le imaginați.
După difuzare, au șters caseta cu interviul pentru că postul de radio nu avea bani să cumpere casete noi. Am fost atât de supărat încât am părăsit orașul New Delhi, capitala Indiei, și am plecat la Bollywood pentru a începe o nouă viață".
Câteva pasaje din interviu
Ce impresie ți-a făcut prima dată când ai venit în Italia ?
"Am venit prima dată la Roma pentru audițiile pentru Sandokan. Am fost uimit de frumusețea monumentelor sale istorice, de mâncarea fantastică și de căldura italienilor. Mergeam zilnic kilometri întregi pe străzile pietruite ale centrului istoric al Romei, minunându-mă de splendoarea bisericilor sale, de marile magazine și de cafenelele pitorești. Dar adevăratele mele aventuri în Italia au început odată cu succesul extraordinar al lui Sandokan.
Străzile Italiei erau aproape goale atunci când serialul a fost difuzat pentru prima dată. Am fost numit "noul Rudolph Valentino" sau "noul Errol Flynn", megastarurile hollywoodiene romantice și de acțiune ale vremurilor lor. A fost un succes la care visează orice actor. Modul în care un tânăr din India a devenit o vedetă în Italia este o poveste uimitoare în sine. Este unul dintre cele mai interesante capitole ale mele".
Adevăratul punct de cotitură a fost în 1974, când ați filmat "Sandokan"...
Salgari și-a scris incredibilele aventuri pe tărâmuri îndepărtate fără să fi părăsit vreodată Italia. Fiecare școlar din Italia citise povestea lui Sandokan. Dar nu existau traduceri ale cărților sale în limba engleză, așa că nici eu nu le aveam. L-am înțeles pe Sandokan prin intermediul scenariului genial scris de Sergio Sollima. Dar am întrebat, de asemenea, fiecare italian pe care l-am întâlnit ce a însemnat Sandokan pentru el, pentru a înțelege mai bine. În cele din urmă, mi-am ascultat inima.
Șase luni am trăit în Malaezia, într-o lume imaginată de Salgari, creată de Sollima: navigând pe corăbii de pirați pe mări de un albastru azuriu, călărind cai prin jungle verzi și dense, valsând în mari săli de bal coloniale. Am avut parte de o experiență de neuitat și Italia s-a îndrăgostit de Sandokan".
În penultimul capitol vorbiți despre fiul dumneavoastră, Siddharth, care s-a sinucis în 1997, din cauza unei boli grave. V-a ajutat spiritualitatea să depășiți tragediile și durerile?
Pierderea unui copil care este cea mai dureroasă experiență pentru orice părinte. Este ca și cum ți s-ar tăia un braț din corp. Dar spiritualitatea a fost întotdeauna o sursă de mare putere pentru mine, atât în triumf, cât și în tragedii. Tatăl meu a fost filozof și descendent al lui Guru Nanak, mama mea a devenit călugărița budistă cu cel mai înalt rang din lume. Un capitol din cartea mea spune povestea lor uimitoare.
Când eram tânăr, eu însumi am fost hirotonit ca preot budist. Am fost învățat Vipassana în Birmania de către Mahasi Sayadaw, acum un sfânt budist. Așadar, pentru mine, meditația a fost întotdeauna cel mai bun antidot împotriva durerii și suferinței".
Citește și: Al Bano a aflat ce s-a întâmplat cu fiica lui dispărută acum 30 de ani. „Am vrut să mă sinucid”
Mai aveți doi copii, Pooja și Adam, și doi nepoți, Alaya și Omar. Ce fel de tată și bunic sunteți?
"Mă tem că va trebui să îi întrebați chiar dumneavoastră. Dar sunt deosebit de mândru de nepoata mea, Alaya, al cărei al doilea film ca actriță tocmai s-a lansat cu mare succes. Ea a câștigat cel mai prestigios premiu din India, FILMFARE, pentru primul ei film".
Într-un alt interviu el vorbește de cele două soții ale sale, două mariaje eșuate
Protima a fost o femeie remarcabilă. A fost o forță a naturii, de neîmblânzit în multe privințe. Eu aveam propriul meu simț al ceea ce voiam să fac. Așadar, eram amândoi indivizi puternici. Ne-am căsătorit la o vârstă fragedă și am crescut împreună. A fost o maturizare pentru amândoi.
Căsătoria noastră normală s-a transformat într-o căsătorie deschisă. Amândoi ne îndreptam în direcții diferite. Ce se întâmplă în această situație este menționat în cartea mea. Cu toate acestea, a fost o experiență și o învățătură uriașă pentru noi. Mai presus de toate, am avut doi copii frumoși, (actrița Pooja Bedi și regretatul Siddharth Bedi) pentru care sunt mereu recunoscător.
Ce a adus Parveen Babi în viața dumneavoastră?
Parveen a fost o femeie extrem de sensibilă și inteligentă. Avea o mare capacitate de a iubi. Ceea ce s-a întâmplat cu ea a fost extrem de tragic. Mi-a oferit o iubire enormă, un sentiment de unitate și, cu toate acestea, norul deteriorării stării ei psihice atârna deasupra noastră. Tragedia bolii ei mintale s-a desfășurat în momentul în care eu treceam prin cel mai mare succes al meu în Europa, Sandokan. A fost o perioadă dificilă pentru mine. Dar, în același timp, îi mulțumesc pentru multele lucruri pe care mi le-a oferit, inclusiv dragostea.
De obicei, atunci când cineva suferă de o cădere psihică, este ușor să dai vina pe partener. Un astfel de partener nu are și el nevoie de compasiune?
Bineînțeles, cel care suferă are nevoie de compasiune, la fel ca și cel care îl îngrijește, persoana care trăiește cu el sau ea. Într-un sens, îngrijitorii suferă mult mai mult, deoarece se confruntă cu o realitate schimbată și încearcă să se adapteze la ea. Ei renunță la o mare parte din viața lor în încercarea de a face viața mai bună pentru cel suferind.
Cum a ajuns în film
Kabir Bedi, actor necunoscut la acel moment, s-a prezentat la o audiție pentru rolul lui Tremal-Naik. În ciuda fizicului „grăsuț”, producătorii l-au ales pe Bedi pentru rolul protagonistului Sandokan. Actorul a fost, prin urmare, obligat să se antreneze puternic și a învățat să călărească cai și să înoate. Pentru rolul Marianna, Sollima a vrut-o mult pe actrița franceză Carole André, opunându-se producătorilor care preferau în schimb o actriță italiancă.
Citește și: Ileana Popovici își reîntâlnește prima iubire după trei decenii. Se căsătorește la 50 de ani
Kumar Ganesh, interpretul lui Tremal-Naik, a fost angajat de producători într-un hotel din Madras, unde lucra pe post de chelner. Adolfo Celi și Philippe Leroy, în schimb, au fost considerați perfecți pentru rolurile lui James Brooke și Yanez de Gomera și au fost angajați aproape imediat de către Sollima, deoarece acesta din urmă îi considera „doi aventurieri autentici”.
Serialul a fost filmat în India, Malaezia și Thailanda și a fost un produs comun al televiziunii italiene (RAI), germane (Bavaria Film) și franceze (O. R. T. F.).