Un pilot român revine în forță în motorsportul de top. Va pilota noul prototip Nova NP02 la Spa

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.10.2022 - 10:39
Alex Cascatău / Foto: Alex Cascatău Motorsport
Prototipul Nova Proto NP02 / Foto: Alex Cascatău Motorsport

Pilotul constănțean Alex Cascatău, fost campion în GT & Prototype Challenge, revine în Supercar Challenge, cel mai important campionat de circuit din Olanda, în weekend-ul 15-16 octombrie, la Spa-Francorchamps, la volanul celui mai nou prototip marca Nova Proto NP02.

SHARE

La doi ani după ce și-a trecut în cont titlul în eșalonul superior al Supercar Challenge, cel mai important și competitiv campionat de circuit din Olanda, Alex Cascatău revine pentru a participa la debutul unei mașini noi în campionat, prototipul Nova Proto NP02, ce va fi adusă în premieră la start cu ocazia „Spa Racing Festival”.

Alex va concura pe această nouă mașină, alături de Thomas Piessens, pentru echipa Deldiche Racing.

Spa-Francorchamps este un circuit extrem de important pentru Alex, constănțeanul obținând numeroase succese pe traseul ce găzduiește și Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei. Prima victorie din Belcar, pe vremea când Alex concura alături de Van der Horst Motorsport, a venit la Spa, cât și prima participare în 24H Series.

Citește și: Uzina de motoare Dacia, pe mâna chinezilor? Renault negociază cu Geely. Ciucă, la Mioveni

Acum, la mai bine de un an după ce a părăsit GT & Prototype Challenge, Alex revine alături de un coleg nou și o echipă nouă, pentru a evalua potențialul unei mașini care ar putea să fie mai rapidă decât toate celelalte mașinile pe care le-a pilotat până în prezent.

Amintirile celor cinci succese realizate la bordul unei Norma M20 FC de clasă CN înscrisă de echipa Baticonsult Racing sunt încă vii, astfel că revenirea pe un prototip construit de Nova Proto (noua titulatură pentru constructorul Norma) nu a reprezentat o decizie grea, mai ales că echipa Deldiche Racing a fost cel mai mare adversar pentru Alex, atât în Belcar, cât și în GT & Prototype Challenge.

De această dată, Alex își unește forțele cu formația din Antwerp și, alături de Piessens, va concura în modelul NP02 care, până acum, a dovedit că poate fi mai rapid în ritm de calificări decât un model de categorie LMP3.

Citește și: De ce ia Poliția Română motociclete BMW. Țările care au optat pentru producătorul german

„Socoteala de acasă nu se suprapune, mereu, cu cea din târg și, deși planurile inițiale erau de a debuta in Michelin Le Mans Cup la Portimao, sunt extrem de bucuros și mândru că am reușit să mă alătur celor de la Deldiche Racing pentru acest weekend. Faptul că au încredere în mine să pilotez alături de Thomas Piessens în debutul din Supercar Challenge al mașinii Nova Proto NP02 înseamnă foarte mult pentru mine, mai ales fiindcă am avut timp să apreciez profesionalismul echipei în anii în care ei mi-au fost rivali. Acum, încerc să mă pregătesc pentru că provocarea este mare, să vii și să debutezi cu o mașină nouă pe un circuit așa cum este Spa-Francorchamps nu este ușor, dar acesta este tipul de provocări pe care mi le doresc în cariera mea”, a declarat Alex Cascatău.

Noul prototip Nova Proto NP02

Echipat cu un motor V8 de 5,000 cmc de origine Ford-Coyote, acest prototip cu monococă și caroserie de carbon cântărește doar 805 kilograme, toate fiind mutate extrem de ușor din loc de cei 500 de cai putere și 550 de newton-metru dezvoltați de fiabilul agregat montat în spatele pilotului.

Arhitectura este tipică unui prototip modern, cockpit-ul închis evocând design-urile cunoscute din lumea categoriilor LMP2 și LMP3, în timp ce performanțele pun Nova Proto NP02 în liga modelului Ginetta G58 V8, o altă mașină pe care Alex a întâlnit-o – și a și învins-o – în trecut.

Acest nou produs al Nova Proto a fost lansat la finele anului trecut și a participat deja în mai multe competiții internaționale în 2022.

Cel mai recent, mașina a impresionat în etapa din Ultimate Cup Series de la Magny-Cours. Acum, Alex va fi cel care va trebui să impresioneze pe cel mai dificil circuit de Grand Prix al Europei și cel mai lung din calendarul Marelui Circ.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te