Infrastructura feroviară a României e la pământ. În general, viteza medie comercială nu depășește 40-45 km/h. Doar pe câteva cioturi se pot atinge 160 km/h și nu există niciun proiect de linie de mare viteză. Problema? Master Planul pentru Transporturi al premierului Ponta.
În Gara Târgu-Mureş, un bărbat s-a legat cu lanţ şi lacăt, în faţa unui tren. Cum s-a terminat totul? Era previzibil ce a urmat.
Se întâmplă în România! 13 km de cale ferată au fost modernizați într-un timp „record”: 7 ani și jumătate. Adică, cu 4 ani și jumătate întârziere, față de datele contractuale inițiale.
„CFR”-ul din Luxembourg își înoiește parcul cu garnituri de ultimă generație Coradia Stream High Capacity, iar o parte din trenurile vechi, pensionate după aprope 35 de ani de muncă și peste 4.000.000 km, au fost cumpărate pentru a fi utilizate pe căile ferate din România.
Trenurile electrice sunt „paralizate” în Gara de Nord din București. A căzut curentul pe mai multe linii! Echipele de intervenție lucrează pentru remedierea problemei.