August 1965 - August 2025. 60 de ani au trecut de când primul model al celei mai vândute dube din istorie a văzut lumina zilei la Southampton, Marea Britanie. Fabrica nici nu mai există de 12 ani, ultima utilitară ieșindu-i pe porți în iulie 2013.
Frânele pe disc sunt mult mai performante și eficiente decât cele cu tamburi. S-a ajuns la această concluzie încă de acum mai bine de 70 de ani. Dar, fiind mai scumpe, și astăzi multe autoturisme au tamburi pe spate.
Constructorul german Audi a inventat Allroad, break-ul cu tracțiune 4x4 și aptitudini în teren accidentat în 1999, lansând o adevărată modă. Dar nu mulți știu că inginerii români au meșterit Dacia Deceneu, un 1300/1310 break înălțat și 4x4, pe platformă de Aro 10, în 1981.
Producția mașinii care a motorizat România, Dacia 1300, a început în 1969 și s-a încheiat în 2004, pe porțile uzinei de la Mioveni ieșind în total 1.959.730 de exemplare. Ultima versiune, cu mici îmbunătățiri, a fost poreclită „Zâmbetul lui Iliescu”, în urma unui protest.
Bucureștiul nu mai figurează de mult timp, din păcate, pe harta motorsportului mondial, ca acum aproape 90 de ani. O fotografie-document, cu un BMW 328 de uzină abordând rondul de la Statuia Aviatorilor în 1937, subliniază „greutatea” Bucureşti Grand Prix.