Mitul „bătrânicii” care a condus mașina, promovat de mulți samsari, e, câteodată, adevărat. Dovada, un Mercedes „Cobra” impecabil, de 45 de ani vechime, cu 130.000 km la bord și acte doveditoare, scos la vânzare de un elvețian.
Mitul „bătrânicii” care a condus mașina, promovat de mulți samsari, e, câteodată, adevărat. Dovada, un Mercedes „Cobra” impecabil, de 45 de ani vechime, cu 130.000 km la bord și acte doveditoare, scos la vânzare de un elvețian.
Supercar-ul rusesc Marussia B1 trebuia să fie mândria industriei auto din Rusia, să se bată cu Ferrari, Lamborghini, Porsche. Dar, nu a fost decât un eșec. Chiar dacă a „înghițit” peste 100.000.000 $ și a avut showroom la Monaco, nu a fost vândut niciun măcar un exemplar.
Constructorul german Audi a inventat Allroad, break-ul cu tracțiune 4x4 și aptitudini în teren accidentat în 1999, lansând o adevărată modă. Dar nu mulți știu că inginerii români au meșterit Dacia Deceneu, un 1300/1310 break înălțat și 4x4, pe platformă de Aro 10, în 1981.
Producția mașinii care a motorizat România, Dacia 1300, a început în 1969 și s-a încheiat în 2004, pe porțile uzinei de la Mioveni ieșind în total 1.959.730 de exemplare. Ultima versiune, cu mici îmbunătățiri, a fost poreclită „Zâmbetul lui Iliescu”, în urma unui protest.
Informațiile potrivit cărora off-roader-ul Aro 24 era vedeta raliurilor internaționale în anii 1980, că era mai tare ca Land Rover sau Toyota, sunt doar povești cu iz de nostalgie comunistă. Mașina despre care se vorbește doar arăta a Aro. Explică pilotul Gerrard Sarrazin.
Miliardarul Ion Țiriac și-a luat cea mai scumpă mașină hybrid din lume. Costă 2,8 milioane €, e construită manual, are 1.063 cai putere și poate atinge o viteză maximă de 352 km/h.
Bentley a devenit celebru după ce a câștigat cursele de 24h de la Le Mans din 1924, 1927, 1928, 1929 și 1930. Iar în cei peste 100 de ani de existență a făcut unele dintre cele mai ”monstruoase” și rafinate limuzine și modele sport cu motoare pe benzină.
Demontând și scanând 3D, piesă cu piesă, unul dintre celebrele 4½-litre Blower dezvoltate de Sir Tim Birkin în 1929, celebrul constructor britanic a decis să recreeze manual, pentru colecționari, 12 modele Bentley Blower Continuation Series. Prima piesă reprodusă este motorul.