FOTO Povestea BMW Seria 3, de la „Rechin”, „Ursuleț” și „Pisică”, la Neue Klasse, în 50 de ani
BMW Seria 3 a împlinit 50 de ani. De la începutul producţiei, în 1975, „Rechinul”, „Ursulețul”, „Pisica” și următoarele 3 generații au ieşit de pe linia de asamblare de peste 18 milioane de ori, din 18 uzine, din 13 ţări. Iar povestea modelului continuă și în era curentată.
Seria 3 a apărut în 1975, cu două faruri, un ”nas” agresiv și puternic înclinat, ca de rechin, și doua uși.
Au urmat îndrăgitul ”ursuleț” (E30 – 1982-1994), ”pisica” (E36 – 1990-2000), E46 (1997-2006), probabil cel mai apreciat Seria 3 din punct de vedere estetic, și E90 (2004 – 2013).
Cea de-a șasea generație Seria 3 (F30 – 2011-2019) a făcut pasul plug-in hybrid.
Iar cea de-a șaptea generație (G20/G21/G28, 2018 – prezent) a introdus un sistem plug-in hybrid îmbunătățit pe 330e și a făcut pasul 100% electric, sub forma lui BMW i4.
Acum, BMW pregătește a opta generaţie Seria 3, iar o versiune electrică a BMW Seria 3 va fi lansată în producţie la uzina din München începând cu a doua jumătate a anului 2026, ca următor automobil al Neue Klasse, urmând ca producţia ulterioară să aibă loc în China şi Mexic.
Citește și: Șef BMW: „Mașinile termice nu vor dispărea niciodată”.Bavarezii investesc în platforme multi-energie
Povestea BMW Seria 3, de la „Rechin”, „Ursuleț” și „Pisică”, la Neue Klasse, în 50 de ani
Fiecare generație Seria 3 a introdus tehnologii noi și a adunat experiente, atât din viața cotidiană, cât și din lumea motorsport-ului. Dar a și preluat, interpretat și a reinterpretat câteva elemente și trăsături definitorii, precum grila radiatorului, cockpit-ul orientat către șofer și placerea de a conduce, totul culminand, de la E30 încoace, cu versiunile sport ce poarta “M”-ul la vedere.
Fabricat pe patru continente, BMW Seria 3 a fost și este unul dintre cele mai importante produse din reţeaua de producţie internaţională a BMW Group de 50 de ani.
Încă de la început, din 1975, BMW Group s-a angajat într-o producţie flexibilă, facilitată de tehnologii moderne, cum ar fi sistemele de transport aeriene şi maşinile de sudură liber programabile. Un atelier de caroserii complet automatizat a fost introdus la München în 1982 pentru a doua generaţie a BMW Seria 3.
Citește și: Viitorul nu este doar al mașinilor pe baterii. 5 tipuri de propulsie, pentru noul BMW X5
Prin utilizarea roboţilor industriali, a fost posibilă atingerea unei rate de automatizare de peste 90% pentru această tehnologie. Suplimentată de lucrul flexibil în schimburi, capacitatea a crescut semnificativ.
Modernizarea continuă, de la tehnologiile de vopsire în câmp electrostatic până la producţia de motoare controlată de computer, a asigurat că locaţia a rămas întotdeauna la cel mai înalt nivel de tehnologie.
Astăzi, uzina implementează numeroase aplicaţii de digitalizare şi sisteme de calitate bazate pe inteligenţă artificială.
În acest fel, BMW Seria 3 a fost în mod constant un vector major pentru dezvoltarea tehnologică a producţiei BMW Group.
Creşterea volumului de producţie la uzine a fost influenţată de BMW Seria 3.
În 1980, producţia Seriei 3 s-a extins de la uzina principală din München la uzina din Dingolfing, iar mai târziu la uzina din Regensburg, în 1986.
Citește și: FOTO Bucureștiul, pe harta motorsportului mondial. Nu azi, ci cu 90 de ani în urmă. Nemții, siderați
BMW Seria 3 a oferit, de asemenea, impulsul pentru internaţionalizarea producţiei BMW.
În anii 1980, au fost înfiinţate linii de producţie suplimentare în alte locaţii, inclusiv la Rosslyn (Africa de Sud, din 1984) şi Spartanburg (SUA, din 1994). Acestea au permis aprovizionarea locală pentru pieţele respective şi au pus bazele unei prezențe globale a companiei - astăzi, o caracteristică-cheie a reţelei de producţie BMW Group.
De la deschiderea fabricii din Regensburg, BMW Seria 3 a servit un model important pentru toate noile fabrici BMW - cu excepţia fabricii din Debrecen. Uzinele din Spartanburg, Leipzig şi San Luis Potosí, precum şi joint venture-ul BBA din China, toate au avut BMW Seria 3 ca prim model propdus. De-a lungul deceniilor, diverse variante ale Seria 3 - de la sedanuri şi decapotabile la versiuni Touring şi M - au fost produse cu flexibilitate maximă în aproape toate fabricile BMW Group. Diverse variante şi diferite tehnologii de propulsie - automobile cu motoare termice, sisteme plug-in hybrid şi sisteme de propulsie electrice - provin de pe aceeaşi linie de asamblare.
Astăzi, a şaptea generaţie a BMW Seria 3 este produsă la München, Shenyang (China), San Luis Potosí (Mexic) şi la propriile fabrici regionale ale BMW din Chennai (India), Rayong (Thailanda) şi Araquari (Brazilia), precum şi la fabricile partenere din alte ţări.
Pregătirile pentru a opta generaţie a gamei de modele de succes continuă în paralel: o versiune electrică a BMW Seria 3 va fi lansată în producţie la uzina din München începând cu a doua jumătate a anului 2026, ca următor automobil al Neue Klasse, urmând ca producţia ulterioară să aibă loc în China şi Mexic. De asemenea, este planificată o revenire a BMW Seria 3 la uzina din Dingolfing.