Rabla 2022 merge în plin: +35% mașini noi, -22% mașini SH. O nouă sesiune Rabla, din 13 mai

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.05.2022 - 12:06
Rabla 2022 merge în plin: +35% mașini noi, -22% mașini SH. O nouă sesiune Rabla, din 13 mai. / Foto: Inquam Photos / George Călin
Rabla 2022 merge în plin: +35% mașini noi, -22% mașini SH. O nouă sesiune Rabla, din 13 mai. / Foto: Inquam Photos / George Călin

Piața auto din România merge nesperat de bine, în contextul crizelor suprapuse la nivel mondial, iar un vector importat este programul Rabla, cu subdiviziunile Rabla Clasic și Rabla Plus. Din 13 mai începe o nouă sesiune Rabla, iar „Rabla locală” se pregătește de start la 1 iulie

SHARE

În ciuda crizelor suprapuse la nivel european și global (cipuri, energie, pandemie, război în Ucraina, etc.), piața auto din România își menține galopul pozitiv. Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în aprilie 2022 cu 23.42% față de aprilie 2021, atingând un volum de 8.469 unități. Iar în primele patru luni din 2022, înmatricularile de autoturisme noi au atins valoarea de 37.447 unitati, în crestere cu 35.56% față de perioada similara din 2021, respectiv 27.624 unități, conform datelor ACAROM.

Mai mult, în primele patru luni din 2022, România are cea mai are creştere procentuală în ceea ce priveşte numărul de maşini electrice înmatriculate într-o ţară a Uniunii Europene: +408% creştere faţă de 2021. Ceea ce este meritul programului Rabla Plus.

Citește și: VIDEO Best Electric Car in Romania 2022 este Renault Megane E-Tech Electric

"Strategia făcută pentru următorii patru ani, adică 2021, 2022, 2023 şi 2024, a dus la o creştere-record a numărului de maşini electrice înmatriculate în România. Suntem primii din Europa la capitolul creştere.

Conform ultimelor statistici făcute la nivel european, pe primele patru luni din 2022, România are cea mai are creştere procentuală în ceea ce priveşte numărul de maşini electrice înmatriculate într-o ţară a Uniunii Europene. Avem 408% creştere faţă de 2021, în primele patru luni. Acestea sunt maşini comandate în cursul anului 2021 şi au fost înmatriculate în 2022.

Bugetul pe care l-am asigurat pentru 'Rabla Plus', anul trecut, a dus la o asemenea performanţă", a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.

Îmbucurător, în ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în aprilie 2022 cifra de 25.114 unități, ceea ce reprizintă o scădere cu 26.65% față de februarie 2021.

Citește și: Cum a ajuns o rublă să valoreze 2,2 miliarde de euro: Renault „cedează” AvtoVaz Institutului NAMI

De asemenea, în primele patru luni din 2022, înregistrările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară in Romania au ajuns la valoarea de 105.323 unități, în scădere cu 22.29% față de perioada similară din 2021, respectiv 135.539 unități, ceea ce înseamnă că programele Rabla, Rabla Clasic și Rabla Plus, continuă să-și atingă scopul, atrăgând mai mulți români către achiziția unei mașini noi.

A doua sesiune Rabla Clasic 2022 şi Rabla Plus 2022, din 13 mai. În premieră, se adresează şi instituţiilor publice, și UAT-urilor 

O nouă sesiune a programelor "Rabla" şi "Rabla Plus" va debuta pe data de 13 mai, acestea urmând să se adreseze, în premieră, şi instituţiilor publice şi unităţilor administrativ - teritoriale, a anunţat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

"Pe data de 13 mai se va lansa noua sesiune 'Rabla'. Am făcut o reaşezare a bugetelor ţinând cont de cererea şi nevoia pieţei pentru un număr cât mai mare de autovehicule electrice.

Citește și: FOTO Ford GT de 700.000 $, făcut praf după achiziție. Colecționarul nu știa să meargă cu manuală

Am alocat pentru Programul 'Rabla' - persoane fizice suma de 335 de milioane de lei, pentru persoane juridice suma de 123 de milioane de lei şi, pentru prima dată, instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale vor avea o axă de finanţare doar a lor, a cărei alocare va fi de 50 de milioane de lei.

De asemenea, pentru Programul 'Rabla Plus' persoane fizice am alocat 262 de milioane de lei, pentru persoanele juridice 190 de milioane de lei, iar instituţiile publice vor avea, de asemenea, 100 de milioane de lei alocate numai în această sesiune", a declarat Neculaescu.

Acesta a adăugat că o altă sesiune a programului "Rabla" va fi organizată "undeva în luna septembrie, tot cu nişte sume destul de consistente".

"Gândirea noastră este ca, pe viitor, să avem două sesiuni pe an - una în prima parte a anului, iar cea de-a doua în ultima parte a anului", a menţionat şeful AFM.

Programele "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus" din acest an au fost lansate la începutul lunii februarie, cu un buget de 1,2 miliarde lei.

Citește și: Câte vehicule electrice sunt înmatriculate în România. Acestea pot beneficia de acum de numere verzi

„Rabla locală” sau „Rabla 2”, pregătită de start la 1 iulie. Primă, de „cel puțin 3.000 de lei”

Un nou program "Rabla", prin care cei care îşi casează maşinile mai vechi de 15 ani pot primi primă de "cel puţin 3.000 de lei", fără a fi obligaţi să cumpere un autovehicul nou, va debuta pe 1 iulie, a reiterat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos.

"Venim cu încă un program care va porni pe 1 iulie dacă totul merge bine şi reuşim să ne înţelegem cu autorităţile publice locale. Un program "Rabla" local care va scoate sute de mii de maşini vechi din circulaţie. Vom asigura o primă de cel puţin 3.000 de lei pentru maşinile casate fără obligaţia de a fi cumpărate maşini noi. Azi dimineaţă am avut o discuţie cu domnul ministru Cseke (Cseke Attila, ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei, n.r.) despre reţeaua naţională de staţii de încărcare. Aici, veştile bune vin şi din partea Ministerului Dezvoltării, pentru că de acolo vor fi finanţate peste 15.000 de staţii de încărcare până în 2026, prin PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, n.r.). Noi am pus, astăzi, în consultare publică, Ghidul pentru următorul apel de proiecte din partea autorităţilor publice locale pentru staţiile de putere normală sau mică", a menţionat Tanczos.

Oficialul a adăugat că, pe termen mediu şi lung, va fi nevoie de foarte multe staţii de încărcare pentru maşini electrice în zonele rezidenţiale, iar autorităţile au un plan bine stabilit în vederea dezvoltării acestei industrii.

"Eu sunt convins de faptul că va fi nevoie, pe termen mediu şi lung, de foarte multe staţii în zona rezidenţială, unde în timpul nopţii, în parcările de lângă blocuri pot fi încărcate maşinile electrice. Avem o viziune foarte clară şi un plan foarte bine gândit de susţinere a acestei industrii, a acestei revoluţii prin care parcul auto din România va fi schimbat radical în câţiva ani", a afirmat ministrul Mediului. 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te