Bucureștiul, fără șansă să aibă inel de autostradă până în 2026. 26 km există doar pe hârtie

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 25.09.2023 - 16:30
Bucureștiul, fără șansă să aibă inel de autostradă până în 2026. Circa 26 km există doar pe hârtie - Foto: captură video
Bucureștiul, fără șansă să aibă inel de autostradă până în 2026. Circa 26 km există doar pe hârtie - Foto: captură video

Autostrada A0 Centura București, inelul de autostradă pe care șoferii vor putea ocoli Capitala, rămâne un vis spre sfârșitul lui 2025 ori începutul lui 2026. Loturi care însumează circa 26 km există încă doar pe hârtie, iar un segment ce trebuia să fie gata, acum e doar la 55%.

SHARE

Autostrada A0 Centura București are o lungime totală proiectată de 100,7 km și va reprezenta un nou inel rutier, cu regim de autostradă, în jurul Capitalei. 

A0 a fost împărțită în două segmente principale, A0 Sud și A0 Nord, care, la rândul lor, pentru licitații, au fost „mărunțite” în mai multe loturi.

Proiectele au fost lansate în urmă cu 6 ani, dar, chiar dacă e posibil ca la finalul anului 2024 să avem mare parte din Autostrada A0 Centura București deschisă circulației, „turul” Capitalei nu va putea fi dat până spre sfârșitul lui 2025 ori începutul lui 2026.

Citește și: Umbrărescu, constructorul A7 care a explodat, are oraș privat și vilă cât „Casa Poporului”

Bucureștiul, fără șansă să aibă inel de autostradă până în 2026. Circa 26 km există doar pe hârtie

Abia în data de 13 septembrie 2023 asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. de pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centura București a populat șantierele cu aproximativ 100 de autocamioane. Acestea au ca scop aprovizionarea cu material de umplutură pentru terasamentul autostrăzii. 

Stadiul fizic al lucrărilor este de doar circa 55%, deși termenul de finalizate e septembrie 2023. În momentul de față nu sunt finalizate terasamentele și nici măcar un strat din cadrul structurii rutiere prevăzută prin proiect, relatează grupinfrastructura.ro.

Citește și: VIDEO România a ajuns la 1.000 km de autostradă în 2023. Cum arată „ciotul” de 13 km inaugurat

Specialiștii grupinfrastructura.ro apreciază că CNAIR are două variante în acest caz:

  1. Să continue lucrările cu acest antreprenor într-un ritm normal de lucru și probabil lucrările rămase de executat se vor finaliza în cursul anului viitor, durata acestora fiind influențată de condițiile meteo și de fazele tehnologice.
  2. Să rezilieze contractul și să facă o nouă procedură de achiziție, lucru de evitat deoarece constructorul ce va realiza lucrările rămase de executat, va trebui să-și asume calitatea lucrărilor realizate anterior de constructorul inițial și s-ar putea să refacă/înlocuiască anumite lucrări, fapt ce ar conduce la costuri suplimentare.

Însăși procedura de achiziții poate reprezenta o întârziere a execuției lucrării. În această abordare este imposibil ca lucrările să se finalizeze până la sfarșitul anului 2024.

Citește și: Undă verde pentru 4 benzi pe Prelungirea Ghencea. Oprescu și Ponta, în 2013: E gata în 2 ani

Loturi care însumează circa 26 km există încă doar pe hârtie

Segmentul A0 Sud al Autostrăzii Centura București este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anunțați câștigătorii licitațiilor în aprilie-mai 2019.

Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, câștigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS:
Valoarea investiției 830.679.662,15 lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii: Martie 2021;
Stadiu fizic de execuție: aproximativ 72%;
Termen de finalizare: Octombrie 2023;
Termen realist de finalizare: începutul anului 2024.
Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS:
Valoarea investiției: 750.849.942,12 lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii: August 2020;
Stadiu fizic de execuție: aproximativ 85%;
Termen de finalizare: Iulie 2023;
Termen realist de finalizare până la sfârșitul anului 2023.

Lotul 3, DN6 – A1, 17,97km, câștigător asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL:
Valoarea investiției 853.422.022,52 lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii: Octombrie 2021;
Stadiu fizic de execuție: aproximativ 55%;
Termen de finalizare: Septembrie 2023;
Termen realist de finalizare: până la sfârșitul anului 2024.

Segmentul A0 Nord este împărtit în patru loturi.

Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, câștigător, reconfirmat în noiembrie 2022 și în martie 2023, Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management:
Valoarea investiției: 815.07 milioane lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii 2023;
Stadiu fizic de execuție aproximativ 0%;
Termen de finalizare 2025;
Termen realist de finalizare: până la finalul anului 2025.

Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati), 19,0km, în execuție, câștigător Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL:
Valoarea investiției: 831.920.653,34 lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii: 2021;
Stadiu fizic de execuție: aproximativ 80%;
Termen de finalizare: 2024;
Termen realist de finalizare până la finalul anului 2023. Conform declarațiilor ministrului Grindeanu, lotul 2 Nord (19 km) din Autostrada Bucureștiului va fi dat în trafic, în prima etapa, în aceasta toamnă, între DN1 și A3, urmând ca în cursul anului viitor să se asigure descărcarea și în DN2.

Lotul 3, DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica), 8,6km, în execuție. Constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation:
Valoarea investiției: 397.996.117,63 lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii :2023;
Stadiu fizic de execuție: aproximativ 0%;
Termen de finalizare: 2025;
Termen realist de finalizare: până la finalul anului 2025.

Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL:
Valoarea investiției 312.633.554,09 lei fără TVA;
Proiect lansat în 2017;
Data începerii: 2021;
Stadiu fizic de execuție: aproximativ 10%;
Termen de finalizare: 2024;
Termen realist de finalizare: până la finalul anului 2024.

Până la sfârșitul anului 2023 este imposibil ca cei aproximativ 51 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 să fie finalizați și să fie deschiși circulației, însă sunt sanse mari și ca lotul 2 să fie finalizat.

Lotul 1 cel mai probabil se va finaliza la începutul anului 2024 și Lotul 3, la sfârșitul anului 2024. Șanse mari sunt ca și pe partea de nord a Autostrăzii de Centură A0 să fie deschiși circulației aproximativ 10 km din Lotul 2 nord, mai exact secțiunea dintre DN1 si A3, mai notează grupinfrastructura.ro.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te