CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru implementarea noului sistem electronic de tarifare rutieră, ofertantul desemnat câştigător fiind Vodafone România, cu preţul de 224,49 milioane lei, fără TVA. Sursa de finanţare este PNRR.
Printre noutățile noului sistem se numără taxarea per kilometru a camioanelor și introducerea unor tarife de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor şi trecătorilor de munte.
La ora actuală, pe lângă rovinietă, șoferii care circulă pe drumurile din România trebuie să plătească taxă de trecere doar pe patru poduri, Fetești - Cenavodă, Giurgiu - Ruse, Giurgeni - Vadu Oii și Calafat - Vidin.
Citește și: Cât este rovinieta, pentru fiecare tip de vehicul? Lista actualizată completă
Veste proastă, pentru șoferi! Se schimbă „rovinieta”. Va fi taxă și la tuneluri, și la trecători
Ofertantul desemnat câștigător este Vodafone România SA, cu prețul de 224.496.146 lei, fără TVA. Sursa de finanțare este PNRR.
De când și cum se va schimba modul de tarifare rutieră în România
Obiectivul general al contractului este definirea și construcția unui nou sistem informatic integrat având ca scop managementul, gestiunea și controlul tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere (pe baza de timp – tip vinietă), cât și pe baza distanței parcurse.
Noul sistem de tarifare va îngloba, atât un mod de tarifare având la baza perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, cât și un mod de tarifare în funcție de distanța parcursă (distance based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA>3,5 tone.
Totodată, în cazul autoturismelor, autobuzelor, autocarelor și autovehiculelor de transport marfă cu (MTMA) ≤ 3,5 tone se va aplica și un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor de munte.

Acesta va include astfel funcționalitățile existente pentru autovehiculele de până la 3,5 tone, inclusiv migrarea datelor existente din prezentul sistem centralizat numit Sistem Integrat de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei - SIEGMCR și va conține și funcționalitățile specifice pentru colectarea tarifului de trecere a infrastructurii rutiere pentru autovehiculele cu masa totală de peste 3,5 tone.
Obiectivele specifice ale contractului sunt:
• Livrarea de echipamente hardware în 2 centre de date
• Instalarea și configurarea echipamentelor hardware în ambele centre de date
• Livrarea de componente software
• Instalarea componentelor software în ambele centre de date
• Analiza, proiectarea și dezvoltarea de module software specifice proiectului
• Migrarea datelor din vechiul sistem de tarifare pe noul sistem de tarifare
• Suport tehnic cu durata de 5 ani pentru toate componentele sistemului