Cel mai mare pod din Europa a fost construit în România, la un moment dat. Era lung de 4 kilometri, iar o bună parte din el a funcționat până spre finalul anilor 80. Între timp, însă, un tronson al construcției a dipărut, inclusiv din memoria oamenilor.
Grandiosul pod peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate” și care a costat 500.000.000 €, pare făcut de Meșterul Manole. A fost reasfaltat de 5 ori în 2 ani, fundația unui bloc de ancoraj se scufundă încet, iar, mai nou, într-o zonă, din asfalt țâșnește apă.
CNAIR a cerut efectuarea unei expertize tehnice la podul suspendat peste Dunăre, după ce a fost observată prezența apei în interiorul stratului asfaltic.
Un pod de 33.000.000€ ridicat peste Mureș în Arad nu poate fi deschis. Proiectul ori lucrările au fost atât de bine făcute, încât acesta s-a torsionat sub propria greutate, ceea ce înseamnă că are probleme structurale grave. Inspecția în construcții a dat o amendă de 10.000 lei.
Mariana Ioniță, secretarul general din Ministerul Transporturilor, primește 20.000 lei pe lună pentru că supraveghează Podul Calafat - Vidin. Ea mai câștigă 13.000 lei net salariu de la Ministerul Transporturilor.