Primul tunel de autostradă din România, aflat pe secțiunea Tigveni – Curtea de Argeş a Autostrăzii Sibiu - Pitești, este aproape gata. A fost turnat betonul rutier în galeriile Alina și Daniela.
Primul tunel de autostradă din România, aflat pe secțiunea Tigveni – Curtea de Argeş a Autostrăzii Sibiu - Pitești, este aproape gata. A fost turnat betonul rutier în galeriile Alina și Daniela.
China se angajează într-una dintre cele mai mari aventuri cu tuneluri din toate timpurile: o structură futuristă de mare viteză este construită sub strâmtoarea Bohai.
Lucrările la cea mai așteptată autostradă din România avansează susținut. Astăzi a fost făcut un nou pas important. A început să se sape tunelul Robești.
Despre o peșteră din România se spune că era folosită de români pentru a fugi de regimul Ceaușescu. Este unul dintre locurile misterioase ale țării, despre al cărui labirint de tuneluri folclorul local povestește că s-ar întinde până în Bulgaria și chiar Turcia.
Primul tunel de autostradă din România este aproape gata, la nivel de structură, și constructorul a organizat o primă călătorie cu autocarul prin acesta pentru Comitetul de Monitorizare a Programului Transport.
Lucrările pe cel mai greu segment al celei mai așteptate autostrăzi din România, care include și primul tunel la nivel de autostradă din țară, avansează în ritm accelerat. Au ajuns la 73%.
Record românesc: Autostrada Transilvania, 440 km, ar putea fi gata în 2032, adică după aproape 30 de ani. CNAIR urmează să semneze contractul pentru ultimul ciot necontractat, Poarta Sălajului – Nușfalău, de 41 km, cu o valoare de 6,8 miliarde lei.
Infrastructura de drumuri a fost și este esențială pentru mobilitatea oamenilor. Ștefan cel Mare, de exemplu, a săpat „tuneluri rutiere” și pe 3 niveluri pe sub un oraș, cum azi nu există, pentru ca soldații și localnicii să se poată mișca rapid în cazul unui atac.