România conduce în clasamentul accidentelor rutiere mortale din UE, dar și la nivelul întregului continent e în top. Pe harta celor mai mortale drumuri din Europa apar două regiuni din țara noastră, pe care doar o zonă din Bulgaria le întrece.
România conduce în clasamentul accidentelor rutiere mortale din UE, dar și la nivelul întregului continent e în top. Pe harta celor mai mortale drumuri din Europa apar două regiuni din țara noastră, pe care doar o zonă din Bulgaria le întrece.
Cea de la Uricani costă de 3,5 ori mai mult decât valoarea estimată la momentul inițierii proiectului, în 2007. Varianta de la Podu Iloaiei a primit și ea un „ghiont”, de la majorarea TVA.
Ilie Bolojan a anunțat că proiectele din Programul de investiții Anghel Saligny care nu au ajuns la un grad de 80% vor fi tăiate. 1.000 de proiecte de infrastructură vor fi trase pe dreapta.
Veste proastă, pentru șoferi! Se schimbă „rovinieta”, modul de tarifare rutieră. Va fi taxă și la tuneluri, și la trecători! CNAIR a semnat contractul pentru noul sistem în valoare de 224.496.146 lei, fără TVA. Adică, aproape 45 milioane de euro.
Apa de castravete e bună pentru sănătate, pentru slăbit sau scăderea tensiunii arteriale, de pildă. Dar, te poate ajuta și să scapi de gheață și polei „eco”, fără sare. Soluția e folosită cu succes pe drumurile din Bavaria Inferioară, la o uzină BMW și pe aeroportul din Munchen.
În 2024, România a ajuns la 1.269 km de autostradă. Ce se întâmplă în 2025? Ajungem la 1.500 km? Ministrul Transporturilor estimează inaugurarea a peste 200 km, specialiștii spun că sigur vor fi 157 km, dar și că, dacă se aliniază planetele, pot fi între 243 și 280 km.
România sare pragul psihologic de 1.200 km autostradă în 2024, iar anul 2025 se anunță prolific în materie de drumuri de viteză. Promisiunile depășesc 300 km. Dar, pentru a ajunge la densitatea medie de drumuri din UE, România ar trebui să aibă 4.220 km de autostradă.
România e „campioana” Europei la accidente rutiere mortale. Oficial, principalele cauze sunt viteza, depășirile și traversările neregulamentare. Dar, unul din motivele pentru care se moare pe drumuri e infrastructura rutieră precară. Avem cea mai mică densitate de drumuri din UE.