SPECIAL Hummer, prima legendă off-road resuscitată 100% electric. Mod ”WTF”: 0-100 km/h în 3 secunde

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 23.10.2020 - 16:18

Poate să mai spargă Elon Musk câte geamuri blindate de Tesla Cybertruck mai dorește. Doar Hummer a trecut prin războaie, a sedus vedete, a murit și a înviat sub forma unui pick-up truck 100% electric monstruos. Trei motoare, 1.014 CP, 0-100 km/h în 3 sec. și autonomie de 563 km.

SHARE

Off-roaderele clasice cu pedigree sunt pe cale de dispariție, dar electrificarea se pare că le va aduce din nou în prim plan. Iar Hummer este prima legendă off-road care renaște cu propulsie 100% electrică. Deocamdată, doar se vorbește despre o versiune cu zero emisii a regelui neîncoronat al off-road-ului, Mercedes G-Klasse. Iar pick-up-ul SF Tesla Cybertruck și pick-up-ul Endurance, făcut de Lordstown Motors Corp în fosta fabrică General Motors din Ohio, prezentat la Casa Albă de însuși președintele Donald Trump par niște glume electrice pe lângă Hummer-ul EV care dispune de un cuplu de, atenție, 15.591 Nm. Inovația și ambiția nu sunt totul, experiența și cunoștințele adunate în timp în teren contează și ele.

Legenda Hummer a apărut în 1992, în Războiul din Golf, sub forma vehiculului militar Humvee, cel mai redutabil urmaș al Jeep-ului Willys din al doilea Război Mondial. Iar versiunea civilă H1 a fost lansată de GM în 1998.

Apoi, gama a fost diversificată cu H2 și H3, două modele mai mici, mai ”prietenoase” și mai responsabile în ceea ce privește consumul de carburant. Dar, H1 (produs până în 2006) a rămas H1 pentru pasionați, până când ultimul Hummer a părăsit linia de asamblare în 2010, după plasarea GM sub protecția legii falimentului din 2009.

De la 300 CP și 705 Nm diesel, la 1.014 CP și 15.591 Nm electrici

Hummer EV este un monstru. Dacă cel mai puternic Hummer H1, versiunea Alpha din 2006, dispunea de un motor V8 diesel Duramax de 6,6 litri, care dezvolta 300 de cai putere și un cuplu de 705 Nm, cele trei motoare electrice ale versiunii de top a Hummer-ului EV produc 1.014 cai putere și un cuplu absolut incredibil de 15.591 Nm. Vor mai fi propuse și doua versiuni mai cuminți, echivalente cu Tesla Cybertruck și Lordstown Endurance, de 800 CP și, respectiv, 625 CP.

Sistemul electric al Hummer-ului EV este pe 800 V, ceea permite încărcarea bateriilor la stații ultra-rapide cu puteri de până la 350 kW. Producătorul, spune că, astfel, în 10 minute, bateriile pot înmagazina energie pentru 160 de kilometri. Autonomia maximă oficială este de 563 de kilometri, dar, bineînțeles, nu în off-road.

H1 rămâne H1, chiar dacă Hummer EV poate merge și în diagonală

H1 dispunea de o gardă la sol standard de 41 de centimetri, unghiuri de atac și de degajare de 72 și, respectiv, 37,5 grade, putea să treacă prin vaduri cu apă de o adâncime de 76 de centimetri și să urce obstacole de până la 56 de centimetri înălțime.

Acum, Hummer-ul EV are o gardă la sol standard de 28,5 centimetri, iar cu suspensia pneumatică opțională, de 38,16 centimetri. Unghiul de atac este de 44,3 grade (49,7 grade cu suspensia pneumatică), iar unghiul de degajare de 33,7 grade (38,4 grade cu suspensia pneumatică). Mașina poate trece printr-un vad cu apă de 67 de centimetri sau de 76 de centimetri, exact la H1, în cazul suspensiei opționale, și poate urca obstacole de până la 43 de centimetri înălțime.

Hummer EV vine, însă, cu o serie de tehnologii pentru off-road. Având direcție integrală, de exemplu, în modul ”CrabWalk”, roțile spate brachează în același sens cu cele față și mașina se poate deplasa în diagonală. Iar sistemul ”UltraVision”, cu camere video plasate sub mașină, cum are și Land Rover, permite șoferului să vadă mult mai bine obstacolele.

Nu în ultimul rând, Hummer EV este încălțat cu anvelope speciale, GoodYear Wrangle Territory, de 35 de inch și are performanțe similare cu cele ale unui supercar pe asfalt. Cel puțin la accelerare, pe frânare și viraje mai rămâne de văzut… Funcția ”WTF” (nu vă gândiți la prostii, nu vine de la ”What The Fuck”, ci de la ”Watts To Freedom”, permite monstrului electric să sprinteze până la 100 km/h în 3 secunde.

Pentru cei cărora le plac ecranele, Hummer EV oferă un display central de  13,4 inch. Iar sistemul audio cu 14 incinte acustice este semnat de Bose.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te