FOTO Teaser cu primul autoturism electric fabricat în România, Puma EV. Exportat și în Australia

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 19.04.2023 - 14:19
Ford Puma EV - Foto: Twitter/Ford Australia
Ford Puma EV - Foto: Twitter/Ford Australia

Ford Australia a confirmat pe Twitter informațiile din presă privind intrarea în producție a versiunii electrice a lui Ford Puma și prezența în premieră a mașinii pe piața din Australia de la sfârșitul lui 2024. Ford Puma EV va fi primul autoturism electric fabricat în România.

SHARE

Ford Australia a confirmat pe Twitter informațiile din presă privind intrarea în producție a versiunii electrice a modelului Ford Puma, alături de o primă imagine-teaser.

Mai mult, Jim Farley, CEO Ford, a anunțat că a 4-a mașină electrică din gama Ford (Mustang Mach-E, E-Transit, E-Transit Custom și Puma EV) va fi disponibilă și pe piața din Australia și a înaintat ca dată pentru prezența sa în showrrom-uri sfârșitul anului 2024. 

Citește și: FOTO Top Secret - Proiect C-Néo: Dacia lucrează la o mașină compactă mai mare decât Sandero

Ford Puma va primi o versiune electrică în 2024

Ford Puma va primi o versiune electrică în 2024, pentru a rivaliza cu Peugeot e-2008 și viitorul Mini Aceman, și va deveni, cel mai propabil, primul autoturism electric făcut în România.

Noi detalii despre componența sa tehnică au apărut odată cu prezentarea utilitarei E-Transit Courier.

Urmând să intre în producție la începutul anului viitor, alături de Puma ICE (cu motoare termice, pe benzină sau motorină), la Craiova, Puma EV (numele nu a fost încă confirmat) își va împărți platforma și grupul motopropulsor cu utilitara electrică Ford E-Transit Courier, prima mașină electrică fabricată în România.

Prezentând noul Courier, care utilizează o versiune electrificată a platformei B2E, cu tracțiune frontală, a modelului Puma, Ford a declarat că a "proiectat împreună sistemul de propulsie electrică pentru Puma și Courier în același timp", sugerând astfel că cele două vehicule vor avea specificații similare.

Citește și: Jogger Hybrid, cea mai scumpă Dacie, dar și cea mai ieftină electrificată de familie. Peste 24.000 €

Ford a declarat că E-Transit Courier va fi animat de un motor electric de 136 de cai, cu posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal), și că lucrează la o singură baterie pentru cel mai mic Transit electric, ceea ce înseamnă că aceste elemente vor fi partajate și cu Puma EV.

Producătorul nu a dat alte detalii, deocamdată, rezumându-se la a mai spune doar că E-Transit Courier va fi popular printre clienții care încarcă în locațiile proprii, viteza de încărcare la AC fiind de 11 kWh, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Calculând matematic, bateria lui E-Transit Courier/Puma EV ar putea avea o capacitate utilă de circa 60-62 kW.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te