Ford Australia a confirmat pe Twitter informațiile din presă privind intrarea în producție a versiunii electrice a modelului Ford Puma, alături de o primă imagine-teaser.
The all-electric @Ford Puma is heading to Australia! This will be our 4th EV launching down under before the end of 2024. Australian customers will love it! ⚡️ #FordPuma https://t.co/IPesVddpAw pic.twitter.com/yW9gOT0ea1
— Jim Farley (@jimfarley98) April 18, 2023
Mai mult, Jim Farley, CEO Ford, a anunțat că a 4-a mașină electrică din gama Ford (Mustang Mach-E, E-Transit, E-Transit Custom și Puma EV) va fi disponibilă și pe piața din Australia și a înaintat ca dată pentru prezența sa în showrrom-uri sfârșitul anului 2024.
Citește și: FOTO Top Secret - Proiect C-Néo: Dacia lucrează la o mașină compactă mai mare decât Sandero
Ford Puma va primi o versiune electrică în 2024
Ford Puma va primi o versiune electrică în 2024, pentru a rivaliza cu Peugeot e-2008 și viitorul Mini Aceman, și va deveni, cel mai propabil, primul autoturism electric făcut în România.
Noi detalii despre componența sa tehnică au apărut odată cu prezentarea utilitarei E-Transit Courier.
Urmând să intre în producție la începutul anului viitor, alături de Puma ICE (cu motoare termice, pe benzină sau motorină), la Craiova, Puma EV (numele nu a fost încă confirmat) își va împărți platforma și grupul motopropulsor cu utilitara electrică Ford E-Transit Courier, prima mașină electrică fabricată în România.
Prezentând noul Courier, care utilizează o versiune electrificată a platformei B2E, cu tracțiune frontală, a modelului Puma, Ford a declarat că a "proiectat împreună sistemul de propulsie electrică pentru Puma și Courier în același timp", sugerând astfel că cele două vehicule vor avea specificații similare.
Citește și: Jogger Hybrid, cea mai scumpă Dacie, dar și cea mai ieftină electrificată de familie. Peste 24.000 €
Ford a declarat că E-Transit Courier va fi animat de un motor electric de 136 de cai, cu posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal), și că lucrează la o singură baterie pentru cel mai mic Transit electric, ceea ce înseamnă că aceste elemente vor fi partajate și cu Puma EV.
Producătorul nu a dat alte detalii, deocamdată, rezumându-se la a mai spune doar că E-Transit Courier va fi popular printre clienții care încarcă în locațiile proprii, viteza de încărcare la AC fiind de 11 kWh, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Calculând matematic, bateria lui E-Transit Courier/Puma EV ar putea avea o capacitate utilă de circa 60-62 kW.