Din 1981 până în 1991, când Citroen s-a retras din joint venture-ul cu statul român, la Craiova au fost produse mașini Oltcit („Olt” de la județul Olt și „cit” de la Citroen).
Apoi, în intervalul 1991-1994, Oltcit-urile au devenit Oltena, mașinile fiind produse cu diferite adaptări de piese de la Dacia, în lipsa partenerului francez.
Iar în 1994 au venit sud-coreenii de la Daewoo la Craiova și a început asamblarea/producția de Tico, Cielo, Espero, etc..
Citește și: FOTO Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale”
Nu mulți români știu! La Craiova, a fost făcut un model de mașină pe baza lui Jaguar Kensington
În 1998, după ce în 1997 fabrica de la Craiova s-a transformat în Daewoo Automobile Romania și au fost deschise linii noi de motoare și cutii de viteze, la uzina din Bănie au început să se facă „limuzine” Daewoo Leganza.
Iar nu mulți români știu că Daewoo Leganza a avut la bază conceptul Jaguar Kensington, realizat de ItalDesign Giugiaro pentru reputatul producător auto britanic și prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva 1990, care nu a ajuns în producție.
Citește și: VIDEO Care a fost cea mai modernă mașină comunistă, cu dotări peste Aro sau Dacia. A rezistat 17 ani
Conceptul Kensington a fost proiectat de ItalDesign ca un posibil succesor pentru Jaguar XJ și avea peste 4,9 metri lungime, tracțiune spate și motor V12 de 5,3 litri.
Dar, cum britanicii au refuzat modelul, ItalDesign l-a modificat și adaptat pentru un mode mai mic, cu tracțiune față, și l-a vândut Daewoo, care l-a pus pe roți sub numele de Daewoo Leganza, urmașul limuzinei sale Daewoo Prince, model ce a fost asamblat între 1998 și 2000 și la Craiova.
Daewoo Leganza avea 4,67 metri lungime, motor pe benzină de 2.0 litri, tracțiune față și cutie de viteze manuală, în 5 trepte, sau automată, în 4 trepte.