FOTO Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 06.10.2024 - 09:56
Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: reedit.com - rol ilustrativ
Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: reedit.com - rol ilustrativ
Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: automobileromanesti.ro
Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: automobileromanesti.ro
Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: automobileromanesti.ro
Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: automobileromanesti.ro

Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată, dar a fost folosită pentru plimbarea delegațiilor oficiale pe aleile din curtea fabricii. Era prea „moale”, structura vehiculului se îndoia din cauza oțelului de proastă calitate.

SHARE

La începutul anilor 1970, pe fondul crizei energetice generate de de embargoul impus de țările arabe producătoare de petrol (OPEC), drept răspuns la decizia SUA de a sprijini militar Israelul în timpul războiului Yom Kippur, care a lovit afectat puternic piața auto de pe „bătrânul continent”, constructorii auto din vest au început să se uite după noi piețe.

Citește și: VIDEO Care a fost cea mai modernă mașină comunistă, cu dotări peste Aro sau Dacia. A rezistat 17 ani

Iar Citroën, văzând că lui Renault îi mergea bine în România, cu fabrica de la Pitești, de pe porțile căreia prima Dacia 1100 a ieșit în 1968, a decis să vină la Craiova, pentru a-și deschide ușa către piața din CAER (organizație economică creată de URSS pentru a constitui un echivalent al Comunitatii Economice Europene).

Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale”

Producția „Citroёn-ului oltenesc”, considerat la acea vreme de mulți drept cea mai modernă mașină comunistă (suspensie independentă, frâne cu discuri la toate roțile, carburator cu control electric, senzor pe volant pentru aprindere, etc.), fiind bazat pe apreciatul Citroёn Visa, a început în 1981.

Mașina decapotabilă visată de Ceaușescu care nu a putut fi omologată. Era prea „moale” - Foto: automobileromanesti.ro

Citește și: VIDEO Când românii au proiectat ARO 16, constructorii europeni habar nu aveau ce e ăla SUV de oraș

Oltcit-ul a fost produs în patru versiuni: Special - echipat cu motorul de Visa de 652 cmc și o cutie în 4 trepte, Club - echipat cu un motor de 1.129 cmc și o cutie în 4 trepte, Club 12 TRS - dotat cu un motor de 1.200 cmc și o cutie în 5 trepte și Club 12 CS – utilitară.

Producția Oltcit s-a încheiat în 1991, până în 1994 fiind produs modelul Oltena, cu motor și multe alte piese împrumutate de la Dacia 1310.

Citește și: VIDEO Lăstunul, Dacia 500, o idee românească modernă în anii 1980 ucisă de industria comunistă

La cerea fostului dictator Nicolae Ceaușescu, însă, la Craiova a fost dezvoltat și un model de Oltcit Cabrio, decapotabil.

Între 1984 și 1987, au fost produse trei sau patru prototipuri Oltcit Cabrio, potrivit oltcit-romania.ro

Dar, modelul nu a putut fi omologat pentru producția de serie, din cauza problemelor legate de structura mașinii, care, din cauza oțelului de proastă calitate și a lipsei montanților „B” și „C”, se torsiona, se îndoia. 

Doar unul dintre prototipurile Oltcit Cabrio a supraviețuit până în ziua de astăzi și se află într-o colecție privată. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te