Inițial, Bronco a fost conceput ca un off-roader compact, în două uși, care să rivalizeze cu Jeep-ul CJ (Wrangler, în zilele noastre). Dispunea de punte Dana 30 pe față și de punte Dana 44 pe spate și a avut inclusiv o versiune decapotabilă, ”roadster”. Apoi, la sfârșitul anilor 1970, a crescut pentru a se bate, de exemplu, cu Chevrolet Blazer sau Dodge Ramcharger. Iar în 1996 a fost scos din gamă, pe fondul scăderii interesului pentru off-roader-ele în două uși în favoarea SUV-urilor ”full-size”, și înlocuit cu impunătorul Ford Expedition.
În 2017, după succesul înregistrat cu noul Mustang, Ford a decis să dea o nouă șansă celei de-a doua legende ecvestre din portofoliul său. Da, și Bronco are un echivalent în lumea armăsarilor, nu doar Mustang.
Bronco face referire la un cal cu un temperament de foc, extrem de apreciat în competițiile de tip rodeo, iar cea de-a 6-a generație prezentată acum va ajunge pe piață în 2021, în segmentul care a consacrat modelul, cu două lungimi de caroserie, scurtă, cu două uși, și, în premieră, lungă, cu patru uși. Iar pentru ca spiritul de aventură să fie complet, mașina dispune de portiere și acoperiș amovibile. Wrangler și noul Land Rover Defender, păzea!
Dezvoltat pe aceeași platformă cu pick-up-ul Ford Ranger, noul Bronco reinterpretează design-ul retro, puternic, al modelului original și anunță performanțe în off-road de excepție: gardă la sol de 295 de milimetri și unghiuri de atac și de degajare generoase, de 37,2 grade.
Dacă primele 5 generații Bronco erau animate de motoare în 6 și 8 cilindri de până la 5.8 litri, noua generație este echipată de bază cu motorul de 2.3 litri EcoBoost, în 4 pistoane, care se află și pe Focus ST sau Mustang, doar că în acest caz dezvoltă 270 de cai putere și oferă un cuplu de 420 Nm. Mai există alternativă V6 de 2.7 litri EcoBoost care dezvoltă 310 cai și un cuplu de 542 Nm.
Standard, noul off-roader vine cu o cutie de viteze manuală cu, atenție, 7 trepte – treapta întâi este foarte scurtă, pentru a favoriza ”lucrul” în off-road, dar există și o transmisie automată cu 10 trepte, împrumutată de la Ranger. Evident, tracțiunea integrală nu lipsește. Dar sunt oferite două sisteme: unul clasic și unul automat, cu 8 moduri de rulare: Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mid/Ruts și Rock Crawl.
Bronco Sport, pe platformă de Ford Kuga
Americanii n-au spus niciun cuvânt despre posibila lansare a noului Bronco și pe piața din Europa, dar motorizările și alte elemente indică clar acest lucru. Odată cu a 6-a generație Bronco, Ford a prezentat și Bronco Sport, o versiune ceva mai plăpândă, dezvoltată pe platforma tehnică folosită și de SUV-ul european Ford Kuga.
Bronco Sport are o caroserie în două volume, cu patru uși și hayon, și este mai puțin capabil în off-road, plăcându-i mai mult asfaltul. În echiparea de bază, Bronco Sport dispune de un motor 1.5 EcoBoost (sigur, nu va fi cumpărat de americani!), care dezvoltă 181 de cai și un cuplu de 257 Nm, și mai există o motorizare 2.0 EcoBoost de 245 de cai și cu un cuplu de 373 Nm. Ambele unități sunt cuplate la o cutie automată cu 8 rapoarte. Nu este încă clar dacă va avea și o versiune 4x2 sau una electrificată, după modelul Kuga.