În anii 1980, marii constructori europeni nici nu visau la SUV-urile de toate dimensiunile care inundă astăzi piața. Dar, vizionari, inginerii de la ARO au meșterit un SUV compact cu linii de Dacia Nova și stopuri împrumutate de la Oltcit, în stil Jeep Cherokee.
SUV-ul Duster va avea versiune 100% electrică și 4x4. Șeful Dacia, Denis Le Vot, a confirmat pentru Autocar. Iar Renault a anunțat că plaforma modelelor R4 și R5, pe care va fi și Duster-ul electric, suportă dual-motor, adică tracțiune integrală cu un motor pe fiecare punte.
Constructorul Lada, devenit iar 100% rusesc după ce Renault și-a vândut participația cu o rublă și a plecat din Rusia, din cauza războiului din Ucraina, a dezvoltat un model nou după aproape 30 de ani. Se numește Azimut și în comunicatul de prezentare i se aduce o odă lui Putin.
Cauți o mașină spațioasă, cu 7 locuri, și diesel, ca să consume puțin? Nu mai există prea multe opțiuni. Monovolumele care făceau furori cu ani în urmă au cam dispărut și, în general, oferta se rezumă la utilitare ușoare cu aer familist și la SUV-uri.
Scandal, în Italia. Carabinierii se plâng că autospecialele Alfa Romeo Tonale sunt proaste. Motorul mild-hybrid de 160 de cai e prea slab pentru mașinile dotate suplimetar cu blindaj ușor și nu-i ajută să urmărească infractorii. Și, nici la fiabilitate nu excelează.