Criza COVID-19 în industria auto: Sute de angajați de la Ford Craiova, puși pe liber

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.07.2020 - 15:59

Ford România a confirmat că ”o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinată ale unor angajați de la fabrica Ford de la Craiova nu vor fi prelungite”, după ce, în această dimineață, Gazeta de Sud a scris că ”Ford trimite acasă o parte din angajați”.

SHARE

„Ford revizuiește constant nevoile de angajare pe baza cererii pieței și a eficienței procesului de producție. Având în vedere situația actuală a industriei in care operăm, confirmăm faptul că o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinată ale unor angajați de la fabrica Ford de la Craiova nu vor fi prelungite”, a informat Ford România, printr-un comunicat, fără a spune despre câți angajați este vorba sau a da alte detalii.

Potrivit unor surse citate de Gazeta de Sud, ar fi vorba despre despre 213 contracte care nu vor fi prelungite, din cele 670 care sunt încheiate pe perioadă determinată. Numărul celor trimişi acasă ar putea să mai scadă, în funcţie de plecările naturale din fabrică: demisii, sau pensionări anticipate.

Înainte de pandemie, la fabrica Ford Craiova lucrau circa 6.300 de angajați. După reluare activității, fabrica a lucrat doar în două schimburi, nu în trei, cum era în mod obișnuit, aproximativ 1.600 de angajați rămânând în șomaj tehnic, din cauza cererii scăzute de pe piața europeană.  

Din 2008 până în prezent, Ford a investit la Craiova 1.5 miliarde de euro. A creat aproximativ 3400 de locuri de muncă doar în ultimii trei ani, iar numărul total al angajaților a ajuns la 6300 de persoane.

Dacă COVID-19 nu ar fi intervenit în ecuație, Ford anticipa că, în 2020, unitatea de producție de ultimă generație de la Craiova va atinge un record al volumului de asamblare zilnic: peste 1.000 de unități Puma și EcoSport, o mașină ieșind de pe bandă la fiecare 67 de secunde. În ceea ce privește fabrica de motoare 1.0 EcoBoost (100 CP, 125 CP și 155 CP mHEV), vârful zilnic de candeță a fost aproximat pentru acest an la 1.700 de untăți, adică un motor la 42 de secunde.

Ford Puma, cel mai verde (veriune mild hybrid) și tehnologizat model construit în România în acest moment, este produs exclusiv la Craiova, fiind exportat inclusiv în Australia.

Citește și...

Ford Craiova aniversează 12 ani cu porțile uzinei închise

Ford reia producția la Craiova luni, 4 mai. Cum se va lucra în fabrică în contextul pandemiei

ANALIZĂ COVID-19, „aditivul” care a calat motoarele industriei auto la nivel mondial

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -