Ford Craiova aniversează 12 ani cu porțile uzinei închise

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 23.03.2020 - 13:29

Pe 21 martie, s-au împlinit 12 ani de când Ford Motor Company a preluat uzina de la Craiova. Dacă la început era asamblat modelul Transit Connect și se mai vedeau utilaje moștenite de la Daewoo, acum în Bănie se produc 2 modele, Puma și EcoSport, și motoare pentru întreaga gamă.

SHARE

”Acum 12 ani, Ford a început o călătorie spectaculoasă și plină de provocări în România, la Craiova! Ca în orice călătorie, au fost șuișuri și coborâșuri. Le-am făcut față cu aceeași abordare – am fost pozitivi și am muncit împreună în echipă. Suntem mândri de ceea ce am realizat și am învățat atât din succese, cât și din greșeli. Sunt mândru, așa cum au fost și predecesorii mei, că fac parte din această călătorie și sunt recunoscător că sunt liderul unei echipe fantastice! Acum, în contextul noii provocări (n.red.: COVID-19), cu aceeași abordare, apreciez și mai mult suportul echipei mele, înțelegând că doar împreună putem fi puternici. La mulți ani, Ford Craiova!”, a scris Ian Pearson, președintele Ford Craiova, pe Facebook.

Din 2008 până în prezent, Ford a investit la Craiova 1.5 miliarde de euro. A creat aproximativ 3400 de locuri de muncă doar în ultimii trei ani, iar numărul total al angajaților a ajuns la 6300 de persoane. Acum, din cauza pandemiei cu noul coronavirus, uzina este închisă și angajații sunt în șomaj tehnic cel puțin până în data de 5 aprilie.

Dar, dacă COVID-19 nu ar fi intervenit în ecuație, Ford anticipa că, în 2020, unitatea de producție de ultimă generație de la Craiova va atinge un record al volumului de asamblare zilnic: peste 1.000 de unități Puma și EcoSport, o mașină ieșind de pe bandă la fiecare 67 de secunde. În ceea ce privește fabrica de motoare 1.0 EcoBoost (100 CP, 125 CP și 155 CP mHEV), vârful zilnic de candeță a fost aproximat pentru acest an la 1.700 de untăți, adică un motor la 42 de secunde.

Ford Puma, cel mai verde (veriune mild hybrid) și tehnologizat model construit în România în acest moment, este produs exclusiv la Craiova, fiind exportat inclusiv în Australia. Mașina a primit rating maxim, de cinci stele, în cadrul testelor de siguranță organizate de autoritatea independentă Euro NCAP, înregistrând punctaj maxim la testul de impact lateral cu bariera deformabilă, dar și la dificila probă de impact lateral cu stâlpul. Tehnologiile oferite de Ford Puma - care includ Sistemul de asistență pre-coliziune cu frânare automată, Limitatorul inteligent de viteză și Sistemul de menținere a benzii de rulare - au fost și ele apreciate de Euro NCAP.

Ford, pe piața din România

În 2019, Ford a atins în România o cotă de piață de 8.6%, cu un total de 16.168 de vehicule înmatriculate, clasându-se pe prima poziție în topul vânzărilor mărcilor de import. De asemenea, Ford și-a păstrat pentru al patrulea an consecutiv poziția de lider în segmentul vehiculelor comerciale, acolo unde Ford Transit și pickup-ul Ford Ranger au înregistrat rezultate foarte bune.

În ceea ce privește autoturismele, Ford a înregistrat o cotă de piață de 7,39%, în ușoară creștere față de anul 2018. Cele mai bine vândute modele au fost Focus, EcoSport și Kuga. De asemenea, 46.7% dintre autoturismele înmatriculate de Ford în 2019 au fost SUV-uri, fapt ce arată tendința pieței și preferințele clare ale clienților din România pentru acest segment de mașini.

În ceea ce privește vehiculele comerciale, Ford a dominat în continuare în 2019, fiind pentru al patrulea an la rând liderul acestui segment pe piața din România, cu o cotă de piață de 15,85%. În top 3 cele mai bine vândute vehicule comerciale, lider a fost modelul Transit, urmat de Transit Custom și Ranger, toate aflate pe primul loc în segmentul lor.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te