Gigantul auto german Continental, aflat în plin proces de retructurare, a decis, se pare, să redevină doar producător de anvelope auto. A anunțat că vinde una dintre cele mai mari divizii, ContiTech, producătorul de curele de transmisie, componente pentru sistemele de aer condiționat și componente pentru sistemul de servodirecție și control al șasiului care are o fabrică și în România, la Timișoara, cu aproximativ 1.500 de angajați.
Citește și: Peste 100 de fabrici din România, în pericol din cauza taxei de 25% impusă de Trump
Un gigant auto își vinde una dintre cele mai mari divizii. Are fabrică în România cu 1.500 angajați
Continental și-a remanierat Comitetul Executiv și a anunțat vânzarea ContiTech.
Ariane Reinhart (55 de ani), membru al Comitetului Executiv Continental pentru resurse umane și durabilitate și director pentru relații de muncă, își va părăsi funcția la sfârșitul lunii iunie. Ea va fi înlocuită de Ulrike Hintze (48). Iar CEO-ul Continental, Nikolai Setzer (53 de ani), va prelua responsabilitatea pentru durabilitate de la Reinhart. Reinhart este membră a Comitetului executiv al Continental din octombrie 2014, făcând-o unul dintre cei mai longeviv membri ai consiliului de administrație, informează manager-magazin.de.
În ceea ce privește divizia ContiTech, aceasta urmează să devină o companie independentă, așa cum cu câțiva ani în urmă s-a întâmplat cu crearea diviziei independete de tehnologie Vitesco în cadrul grupului Continental, care, apoi, a fuzionat cu grupul Schaeffler.
Citește și: Mare producător de piese auto din Europa, cu fabrici și în România, dă afară 4.700 angajați
„Așa cum stau lucrurile, Continental consideră că vânzarea ContiTech este cea mai probabilă opțiune”, a spus compania într-un comunicat.
Vânzarea este de așteptat să aibă loc în cursul anului 2026, după ce divizia Continental Automotive a fost separată și unitatea de afaceri Original Equipment Solutions (OESL) a fost vândută.
Citește și: Un important producător auto dă afară 600 de oameni din 2.000 în România și taie salariile cu 25%
„Continental a format, în special în ultimii treizeci de ani, trei sectoare corporative puternice în industriile respective prin achiziții direcționate și creștere internă. Acestea sunt acum pregătite pentru independență”, a explicat CEO-ul Continental, Nikolai Setzer.
Iar motivul restructurării este situația actuală a pieței. „Acum este momentul potrivit pentru cea mai radicală reorganizare din istoria companiei”, a punctat Setzer.
După vânzare, la Conti va rămâne doar afacerea tradițională cu anvelope. Furnizorul va deveni astfel din nou o „companie globală de anvelope concentrată”, se arată în comunicat.