Constructorul din Ingolstadt a revizuit discret sportivele Audi S3 Sportback și S3 Sedan, creionându-le un design mai agresiv, dar nu ostentativ, marcat, în principal, de parașocuri față mai puternic sculptate și un sistem de evacuare cu patru ”guri”. Față de A3-ul clasic, cele două S3-uri au garda la sol diminuată cu 15 milimetri, iar, opțional, este disponibilă și o suspensie activă.
Sub capotă, inginerii Audi au mai dopat puțin binecunoscutul motor turbo de 2.0 litri, în patru cilindri, cu sistem de injecție dual (injecție directă și indirectă) și admisie variabilă, pentru a-i crește puterea, de la 300 CP la 310 CP, și, bineînțeles, eficiența. Cuplul a rămas neschimbat: 400 Nm.
Transmiterea puterii către roți se face prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală quattro, cu ambreiaj multi-disc, care, în funcție de aderență, permite o variație totală a cuplului între cele două punți motoare, și a unei cutii de viteze automată, S-Tronic, cu 7 trepte și dublu-ambreiaj.
Sistemul de frânare, cu discuri ventilate la toate roțile, este servo-asistat electric, pentru a putea fi integrate noile sisteme de asistență la condus. Iar schimbătorul de viteze a dispărut, lăsâd locul unui selector minuscul, ca la Golf VIII.
Noile Audi S3 Sportback și S3 Sedan sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și au o viteză de top limitată electronic la 250 km/h. BMW M135i ajunge la 100 km/h tot în 4,8 secunde, iar Mercedes AMG A35, în 4,7 secunde.